جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
فراخوان18

حوزه/ در راستای فعالیت های تحولی حوزه علمیه خراسان و همزمان با شروع ماه مبارک ذی الحجه، «هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان» (سال ۱۴۰۲) فعالیت خود را آغاز کرد.

هادی حصاری، مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علیه خراسان در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد از آغاز به کار هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان با هدف گسترش فرهنگ پژوهش و فراهم‌سازی تمهیدات ظهور ایده‌ها و اندیشه‌های نو در ساحت علوم اسلامی و انسانی و ظرفیت‌سازی برای بروز شخصیت‌های پژوهشی خبر داد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان به عنوان متولی، بر آن است تا با اجرای فراخوان‌های متعدد در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی، علاوه بر شناسایی استعدادهای پژوهشی، آنها را سازماندهی کرده و حمایت‌های لازم را انجام دهد، گفت: زمینه‌سازی برای رفع نیازهای علمی و خلأهای تحقیقاتی، شناسایی و سازماندهی فعالیت‌های پژوهشگران حوزوی، حمایت‌های مادی و معنوی از آثار پژوهشی از جمله اهداف هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی است.

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان از جمله امتیازات آثار برگزیده این فراخوان را ارائه گواهی شرکت در فراخوان درصورت کسب حداقل امتیاز لازم، معرفی به مرکز خدمات حوزه و نهادهای مرتبط جهت حمایت از پژوهشگران برتر، چاپ و انتشار مقالات برگزیده در دوفصلنامه‌های علمی تخصصی حوزه علمیه خراسان، چاپ چکیده مقالات برگزیده، اعطای تسهیلات چاپ اثر، معرفی و حمایت جهت شرکت در جشنواره‌های ملی و بین المللی برشمرد.

وی در خصوص مهلت و قالب آثار ارسالی به دبیرخانه فراخوان گفت: پژوهشگران و طلاب محترم می توانند آثار خود را (حداکثر ۵ اثر) در قالب‌های کتاب، پایان‌نامه، مقاله، طرح و ایده‌های پژوهشی و نرم افزارهای پژوهشی تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ و منطبق با «راهنمای شرکت در هفدهمین فراخوان» از طریق سامانه فراخوان آثار پژوهشی به آدرس http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze ارسال کنند.

حصاری از مهمترین ویژگی‌های هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان؛ بهره‌مندی از توانایی علمی اساتید سطوح عالی حوزه در فرآیند ارزیابی و داوری مقالات، شناسایی و حمایت از پژوهشگران و نویسندگان جوان، برگزاری کارگروه‌های تخصصی برای ارتقای سطح پژوهشی نویسندگان جوان، احیاء و تبلیغ اندیشه مقاومت اسلامی ، ایجاد اهتمام به موضوع تحول حوزه، آشنایی و ترویج آرمان های انقلاب؛ تسریع در فرآیند ارزیابی و داوری آثار به طور روزانه و برخط؛ سرعت دهی در مراحل اجرایی فراخوان با حفظ دقت‌های بایسته برشمرد.

حصاری افزود: براساس سیاست‌های نظام جامع پژوهش حوزه علمیه خراسان و در راستای مأموریت‌ها، راهبردها و برنامه‌های کلان پژوهشی محوّل‌شده به این مدیریت، فراخوان هجدهم آثار پژوهشی می‌تواند در ارتقای کیفی و کمی پژوهش‌های دینی حوزه علمیه خراسان به منظور پاسخ گویی به نیازهای جامعه، انقلاب، نظام اسلامی و جامعه بین الملل نقش آفرینی فعالی داشته باشد.

وی در خصوص موضوعات آثار ارسالی گفت: تمام آثار مرتبط با علوم اسلامی از جمله تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات و علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین) و سایر علوم مرتبط می تواند در این فراخوان شرکت داده می شود.

طلاب و پژوهشگران می توانند برای کسب اطلاع بیشتر با شماره ۳۲۰۰۸۱۶۶- ۰۵۱ (دبیرخانه آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان) تماس گرفته و همچنین جهت اطلاع از آخرین و جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به فراخوان ها و رویدادهای پژوهشی در پیام رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/howzehpajohesh مراجعه کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha