یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کشمیر

حوزه/ سربازان ارتش هند در کشمیر نمازگزاران یک مسجد را مجبور به سردادن شعار «جی شری رام» کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» سربازان ارتش هند در جامو کشمیر به مسجدی وارد شدند و در حالی که مردم مشغول نماز بودند، نمازگزاران را مجبور به سردادن شعار «جی شری رام»کردند.

محبوبه مفتی استاندار سابق جامو و کشمیر و غلام نبی آزاد رهبر سابق حزب دولتی در جامو کشمیر و دوست صمیمی نارندرا مودی نخست وزیر هند، خواستار رسیدگی به این حادثه شده اند.

محبوبه مفتی در شبکه مجازی توئیتر اظهار داشت: از شنیدن خبر ورود ۵۰ نیروی ارتش هند به مسجدی در پولواما و وادار کردن مسلمانان به سردادن شعار «جی شری رام» شوکه شدم، در حالی که امیت شاه وزیر کشور هند در کشمیر است و تلاش هایی برای تحریک کشمیری ها انجام می شود.

غلام نبی آزاد، وزیر سابق جامو و کشمیر نیز خواستار تحقیق در مورد حادثه مسجد پولواما شد.

لازم به ذکر است که اسم «رام»، خدای هندوها در اواخر دهه هشتاد با تشدید بحران زمین مسجد «بابُری» در شعارها و فریادهای سیاسی گنجانده شد، مسجد بابری منطقه‌ای از درگیری های مذهبی به حساب می‌آمد، که باعث ایجاد اختلافات و تفرقه بین مسلمانان و هندوها در هندوستان شده بود. افراطی‌های هندو که در خیابان‌های هند پرسه می‌زنند با این روش به خشونت علیه مسلمانان می‌پردازند و نام خدایشان «رام» و شعار «جی شری رام یعنی زنده باد خدای رام» را بر سر مسلمانان فریاد می‌زنند و با تمسک به آن، مسلمانان را در خیابان ها مورد هدف و تعدی قرار می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha