سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج استان بوشهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر مختص گروه و نهاد خاصی در جامعه نیست، بلکه همه آحاد مردم و مسئولین در انجام و اجرای این دو فریضه وظیفه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج صبح امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتی، اظهار داشت: احادیث در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بسیار تکان‌دهنده است از جمله اینکه امام معصوم (ع) می فرماید "همه اعمال خیر و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همانند یک قطره در برابر دریا است".

وی افزود: اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زمینه اجرای سایر واجبات الهی را نیز فراهم می‌کند و همه مسئولین و مدیران باید در راستای ترویج این فریضه تمام تلاش خود را بکار ببندند چرا که ترک آن باعث بروز عواقب زیان باری برای جامعه می‌شود.

حجت الاسلام زاهددوست بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مختص گروه و نهاد خاصی در جامعه نیست، بلکه همه آحاد مردم و مسئولین در انجام و اجرای این دو فریضه وظیفه دارند.

وی با استناد به امر به معروف و نهی از منکر، در روایات گفت: احادیث زیادی در منابع معتبر اسلامی درباره این دو وظیفه مهم و حیاتی وارد شده است و این، نشان از ارزش و اهمیت این دو مسئله از دیدگاه امامان معصوم «علیهم السلام» دارد. برای نمونه، امام باقر «علیه السلام» می فرماید:امر به معروف و نهی از منکر، راه پیامبران و شیوه صالحان است. فریضه بزرگی است که با آن فریضه های دیگر به پا داشته، راه ها امن و کسب و کارها حلال می شود. آنچه به ستم ستانده شده [است] به صاحبان آن باز گردانده می شود، زمین ها آباد و از دشمنان انتقام گرفته و امر پا بر جا می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha