دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1094496
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
دبیریان

حوزه / یک نویسنده رادیو گفت: "ایران صدا" تولید دو آیتم نمایشی به مناسبت فاجعه هفتم تیر و ۱۲ تیر روز ملی افشای حقوق بشر آمریکایی را در دستور کار دارد.

سجاد دبیریان نویسنده آیتم‌های رادیویی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به اینکه پایگاه کودک ایران صدا در نظر دارد مخاطبان خود را با مقاطع تاریخی انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا کند، گفت: در این راستا در قالب پروژه‌های سریالی تاکنون محتوایی که دربردارنده این مفاهیم باشد ظرف دو سال اخیر نوشته و تولید شده است.

وی بر ضرورت آشنایی نسل های متاخر انقلاب با وقایع ۴۳ ساله آن، تاکید کرد: کودکان و نوجوانان کمتر در در گروی مطالعه دارند و با توجه به اقبال ایشان از رسانه‌ها صوتی و تصویری که غالبا در فضای مجازی فراگیر شده است، باید براین اساس محتوایی ساخت تا جایگزین مناسبی برای متن نوشتاری و کتاب باشد.

دبیریان تصریح کرد: با وجود آنکه شخصا اعتقاد دارم هیچ چیزی جای کتاب را برای ارتقای سطح سواد و معلومات نسل آینده ساز کشور نمی‌گیرد اما تولید محتوا در چنین قالب‌هایی نیز کارساز بوده و تبدیل مدیومی مهجور به مدیومی است که خواهان و درخواست کننده بیشتری دارد.

وی در ادامه گفت: اتفاقا بر همین اساس است که ایران صدا با چنین احساس نیازی است که به تولید و انتشار آثار اهتمام ورزیده که حاصل آن تاکنون مجموعه هایی همچون صدای پای انقلاب به مناسبت این دهه فجر، پدر روح الله به مناسبت ایام ارتحال امام(ره) و سردار دلها به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بوده است.

دبیریان افزود: در همین راستا به مناسبت دو رویداد مهم انقلابی در تیرماه، دو آیتم نمایشی یکی با نام شهدای سرچشمه و دیگری با نام خلیج سرخ گون به تازگی در این پایگاه تولید شده است که به ترتیب ۷ تیر و ۱۲ تیر منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

این نویسنده گفت: در این دو آیتم براساس قالبی که پیش از این محتوای انقلابی به شکل نمایشی و روایی درآمده است، یک پدر بزرگ برای دو نوه کنجکاو خود به نام سامان و سارا وقایع مناسبتی این دو روز را شرح می دهد.

وی ادامه داد: واقعه ۷ تیر، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و واقعه ۱۲ تیر، سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو جنگی آمریکاست که اغلب برای کودک و نوجوان امروزی این رویدادها ناآشنا هستند.

دبیریان افزود: تهیه کنندگی این آیتم ها را به سفارش پایگاه کودک ایران صدا، محمد شکری به عهده دارد و فاطمه لطفی و مجید تیزرو در آن صداپیشگی می کنند.

این نویسنده رادیو در پایان گفت: پایگاه کودک ایران صدا علاوه بر این تولیدات به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با سینمای نوستالژیک این ژانر اقدام به تولید روایت صوتی درخشانترین آثار سینمایی کودک و نوجوان کرده است که در قالب برنامه فیلم های شنیدنی قابل دسترسی است.

لازم به ذکر است، ایران صدا پایگاه اینترنتی و اپلیکیشن معاونت صدای رسانه ملی است که با دو بخش کتاب گویا و پایگاه کودک، محتوای مناسب صوتی را با مراجعه به نشانی iranseda.irدر اختیار کاربران قرار می دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha