دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1094535
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
دفاع از پایان نامه

حوزه/ طلبه موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «نقش حلم در کنترل خشم در خانواده» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، معصومه مرادی طلبه رشته اخلاق و تربیت اسلامی موسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان، صبح امروز، از پایان نامه خود با عنوان «نقش حلم در کنترل خشم در خانواده» با راهنمایی حجت الاسلام مرتضی سلمانی دفاع کرد.

مرادی در دفاع از پایان از پایان نامه خود گفت: امروزه نقش آفرینی و تأثیرات دین الهی و اخلاق اسلامی در تمام عرصه‌ های زندگی فردی و اجتماعی انسان بر کسی پوشیده نمی‌باشد و می‌توان گفت از عرصه هایی است که باعث رشد و کمال انسانی می‌باشد.

وی با بیان اینکه پژوهش حاضر نقش حلم در کنترل خشم و علل و اثرات آن در خانواده که متشکل از زوجین و فرزندان است را مورد بررسی قرار داده ست گفت: حلم و بردباری از فضایل اخلاقی در آموزه‌های دینی می‌باشد که به معنای خویشتن‌داری به هنگام هیجان غضب است.

مرادی بیان کرد: عدم کنترل خشم و پرخاشگری ضمن آسیب جبران ناپذیر از نظر جسمی آسیب روحی_ روانی به خود فرد و اطرافیان او مانند همسر و فرزندانش می گذارد. در نتیجه زمینه ساز بروز صفات و رذایل اخلاقی و دست زدن به افعال غیر اخلاقی می‌شود. از این رو کنترل و مهار خشم و غضب با توجه به صفات حسنه و نهادینه کردن آن مانند حلم در وجود هر انسانی لازم و ضروری می‌باشد چون با داشتن چنین صفت حسنه ای هم خود به آرامش و آسایش روح و روان خواهد رسید هم افرادی که با وی تعامل دارند می‌توانند در امنیت و آسایش به سر برند.

وی گفت: خانواده محل سکونت و جایگاه انس و مهرورزی همسران با یکدیگر می‌باشد و از طرفی چون می‌خواهند به تربیت فرزندان خود بپردازند باید به کنترل خشم خود پرداخته و با حلم و بردباری رفتار نموده و همچنین حلم و بردباری را به کودکان خود آموزش داده تا در وجود آن ها نهادینه گردد. زیرا عدم کنترل خشم باعث از بین رفتن احترام بین زوجین، سردی و بی‌محبتی، کمرنگ شدن روابط عاطفی، و لطمات آن به زندگی و فرزندانِ فاقد الگوی سالمِ اخلاقی و از بین رفتن ارتباطات صمیمی بین آنها می‌گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha