دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهید سید نورالله طباطبایی نژاد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: یکی از ویژگی های شهید سید نورالله طباطبایی نژاد بیان فصیح و عالی بود که از اقصی نقاط کشور برای مجالس وعظ و بحث دینی دعوت می‌شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز فاجعه هفتم تیر ماه و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ یار صدیق انقلاب در حزب جمهوری اسلامی، اظهار کرد: یکی از افرادی که در فاجعه هفتم تیرماه به شهادت رسید، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نورالله طباطبایی نژاد، اولین نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بود؛ او متولد ۱۳۱۹ و تحصیلات ابتدایی را در ظفرقند اردستان گذراند.

وی با بیان اینکه پدر ما روحانی مطلق منطقه زندگی بود، تصریح کرد: من به همراه برادر شهیدم تحصیلات حوزوی خود را در قم در سال ۱۳۳۷ ادامه داده و با تشویق پدر، چهار برادر دیگر هم تحصیلات علوم دینی را خواندند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: شهید سید نورالله علاقه وافری به قرآن کریم داشت و همواره بر حفظ آن تأکید می ورزید. به جهت تسلط بر مفاهیم قرآنی در نگارش تفسیر نمونه زیر نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در گروه پژوهشگران و محققین مشارکت داشت .

وی افزود: یکی از ویژگی های شهید سید نورالله بیان فصیح و عالی بود که از اقصی نقاط کشور برای مجالس وعظ و بحث دینی دعوت می‌شد، همچنین بلند نظری دیگر شاخصه ای بود که از او به یاد دارم و براین اساس علی رغم سن و سال کم با مراجع بزرگ دینی معاشرت داشت.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: شب هفتم تیرماه برادرم مرخصی گرفته بود و در حوزه انتخابیه خود بود و قصد شرکت در جلسه حزب جمهوری اسلامی را نداشت، ولی براساس توطئه‌ای که گروهک منافقین و معاندین با تماس های مکرر تلفنی انجام داده بودند، برای حضور در جلسه حزب جمهوری اسلامی در تهران حضور پیدا کرد و در نهایت آن فاجعه هفتم تیرماه رخداد و به شهادت رسید.

وی در ادامه به بیان خاطره ای از برادر شهیدش حجت‌الاسلام والمسلمین سید نورالله طباطبایی نژاد پرداخت و عنوان کرد: یک روزی در قم فردی با ظاهر آراسته از ما جهت تهیه بلیط اتوبوس رفتن به اصفهان کمک خواست، برادر شهیدم با آنکه ما درآمدی نداشتیم و هزینه تحصیل را از پدر می گرفتیم با نظربلند خود بلیطی تهیه کرد و هزینه ای هم برای خرج راه به او داد، من در سن نوجوانی بابت این همه هزینه معترض شدم و شهید به من گفت، برادر اگر بخواهی منتظر بمانی و به مردم کمک کنی، شاید اصلا آن روز فرا نرسد، پس با هرتوانی که داری به مردم کمک کن.

وی متذکر شد: انفجار هفتم تیرماه و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ یار صدیق انقلاب، فاجعه ای عظیم و ثلمه ای بزرگ به انقلاب اسلامی نوپا بود که اگر نبود مجموعه تدابیر و اندیشه های خدایی امام راحل، این واقعه می توانست هر حکومت و انقلابی را از پا در بیاورد.

برادر شهید طباطبایی نژاد اظهار کرد: طبق فرمایش امام راحل، یکی از بزرگترین مظلومیت‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی وجود شهید آیت‌الله بهشتی بود که به جهت بزرگی ابعاد شخصیتی، دشمنان انقلاب اسلامی همواره تخریب و ترور شخصیتی آن شهید بزرگوار را در دستور کار داشتند و تهمت ها و توهین های ناروایی را به ایشان نسبت می دادند.

گفتنی است، شهید سید نورالله طباطبایی نژاد روز پنج‌شنبه ۱۵تیرماه ۱۳۱۹ در اردستان متولد شد. او فرزند میرزا علی طباطبایی نژاد بود. تحصیلاتش را در مقطع علوم حوزوی با گرایش خارج فقه و اصول به پایان رسانده بود.

آغاز مبارزه همزمان با نهضت حضرت امام خمینی(ره) پخش اعلامیه ها و سخنرانی های بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، اعتراض به برپایی انتخابات فرمایشی مجلس شورای ملی در سال ۱۳۴۹ هـ.ش، دستگیری، ‌تحمل حبس و ممنوع المنبر شدن،‌ مبارزه با جریانهای انحرافی و گروهک منافقین و لیبرال ها بخشی از کارنامه مبارزاتی شهید طباطبایی نژاد است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha