دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه موقت عسلویه

حوزه/ امام جمعه موقت عسلویه در خطبه‌های نماز عید قربان گفت: عید قربان، عید مبارزه با هوای نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام عباس بحرینی امام جمعه موقت شهرستان عسلویه در خطبه‌های نماز عید قربان، اظهار داشت: عید قربان عید پیروزی بر هوای نفس است.

وی با اشاره به ایام حج، گفت: باید فلسفه حج را بدانیم، در طول زندگی انسان، حج یک بار واجب و فرد مستطیع می‌شود، یعنی اینکه استطاعت مالی پیدا می‌کند البته باید امنیت و سلامتی هم باشد.

حجت الاسلام بحرینی افزود: اگر موانعی باشد و نتوانیم به حج برویم بر ما واجب نیست، خداوند برای ما فرصت توبه قرار داده و نیز حج را قرار داد تا در عمر خود یک بار به آنجا برویم و طواف کنیم و اعمال مخصوص آن را به جا بیاوریم تا خداوند گناهان ما را عفو کند.

امام جمعه موقت عسلویه، با بیان اینکه باید حج را درک و به آن عمل کنیم، اظهار کرد: حج نباید بدون هدف و شناخت باشد، در ایامی که در حج هستیم یکی از ملائکه الهی مراقب ماست و شیطان با ما کار ندارد و لذا همین که از حج برگشتیم باید از حج خود مراقبت کنیم.

حجت الاسلام بحرینی، با تبریک دهه امامت و ولایت، خاطرنشان کرد: عید غدیر، عید امامت و ولایت را در پیش داریم، این عید، عید ولایت امیرالمومنین(ع) است، علی(ع) حتی قبل از خلقت و بعثت پیامبر اسلام(ص) یار همه پیامبران خدا بوده و قابل مقایسه با دیگران نیست.

وی مردم و مسئولان را به برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه ولایت سفارش کرد و یادآور شد: مردم منتظر نباشند، نهاد یا اداره یا ارگان خاصی جشن بگیرد، بلکه خود فعالیت کنند، برای جشن‌های غدیر از علی(ع) دم بزنیم و نام مظلوم‌ترین انسان عالم را بالا ببریم و او را یاری کنیم.

حجت الاسلام بحرینی تصریح کرد: در دوران بنی امیه و بنی عباس خیلی حضرت علی(ع) را تخریب کردند، ۷۰ هزار منبر ساختند تا به امیرالمومنین علیه السلام ناسزا بگویند و او را نفرین کنند، کسانی بودند که با گوش خود از پیامبر درباره فضایل علی(ع) شنیده بودند، ولی علیه امیرالمومنین (ع) حرکت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha