چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام سید عدنان جلوخان الموسوی

حوزه/ خطیب نماز عید قربان در کربلا نسبت به فتنه‌هایی که در جامعه می‌گذرد و به ویژه فتنه‌هایی که جوانان مؤمن را هدف قرار داده است هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید عدنان جلوخان الموسوی در خطبه نماز عید سعید قربان که امروز پنجشنبه در منطقه بین الحرمین اقامه شد، گفت: ما در حال گذراندن خطرات و فتنه‌های زیادی هستیم، به ویژه فتنه‌هایی که جوانان مؤمن را هدف قرار می‌دهند، در عین حال می‌دانیم که جوانان ما آگاه هستند و اذهان روشنی دارند.

وی با بیان نزدیک بودن زمان عید سعید غدیر خم خاطرنشان کرد: زیارت مرقد امام علی علیه السلام در این مناسبت بیانگر تجدید بیعت با اوست و این بیعت باید در اعمال، رفتار و رویکرد مؤمن منعکس شود.

خطیب نماز عید سعید قربان بر لزوم تمسک به محمد و آل او تأکید کرد و گفت: از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است که «مثل اهل بیت من در میان شما مانند کشتی نوح است. هر که سوار آن شود نجات می‌یابد و هر که عقب بماند غرق می‌شود.». البته می‌دانیم همانگونه که معروف است یکی از این کشتی‌ها تندروتر بوده و گسترده تر است که آن کشتی امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام جلوخان الموسوی با تأکید بر اینکه معنای واقعی عید، پرهیز از نافرمانی خداوند متعال است، افزود: در دعای نماز عید قربان آمده است: «اسألک ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمد وال محمد وتخرجنی من کل سوء اخرجت منه محمد وال محمد» که نشان می‌دهد خیری که باید از آن پیروی کنیم و خداوند متعال حضرت محمد (ص) و آل او را در آن وارد کرده است، رعایت تقوا، انجام کارهای نیک، پرهیز از نافرمانی مانند غش در معامله، دروغ گفتن، آسیب رساندن به همسایه، همسر و قطع رحم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha