یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی آرمین

حوزه/ در قالب طرح آموزشی با عنوان پیامبر رحمت(ص) و با هدایت حجت الاسلام‌ مظفر سالاری، پنج رمان نوجوان با موضوع پیامبر(ص) در آینده نزدیک نگاشته می شود.

حجت الاسلام علی آرمین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: حدود دو ماه پیش فراخوانی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این که قرار است پنج رمان نوجوان با راهنمایی و هدایت نویسنده‌ی نام آشنا و توانمند، حجت الاسلام مظفر سالاری نوشه شود و از نویسندگان دعوت شده بود تا رزومه و نمونه داستان‌های خود را به آژانس ادبی پینو ارسال کنند.

وی افزود: پس از این فراخوان، دهها نفر از نویسندگان ابراز آمادگی کردند و پس از بررسی، هشت نفر در مرحله‌ی اول پذیرفته شده و به قم دعوت شدند تا در دوره‌ای دو روزه شرکت کنند. طی این دوره، نویسندگان ضمن آشنایی بیشتر با اخلاق و رفتار پیامبر اکرم(ص)، به تقویت و تکمیل طرح‌های داستانی خود پرداختند.

این نویسنده حوزوی همچنین گفت: مباحثی که در روز نخست دوره توسط اساتید مطرح شد، مشتمل بر مواردی چون تبیین نکته‌های لازم جهت نوشتن طرح و رمان از سوی استاد سالاری، ضرورت کار برای ترویج سیره و شخصیت رسول رحمت(ص) به همت استاد آیتی، تشریح شمه‌ای از اخلاق ناب پیامبر اکرم(ص) توسط استاد محمدی متکازینی و نیز بیان گوشه‌هایی از تاریخ و سیره رسول رحمت(ص) از سوی استاد بهشتی بود.

وی ادامه داد: روز دوم به بررسی طرح‌های نویسندگان اختصاص یافت و در این زمینه میزگردی تشکیل شد. این میزگرد با حضور اساتید ارجمند: آقایان سالاری، آیتی، سیدی، آرمین و خانم موسوی برگزار شد و طرح‌ها مورد بررسی و موشکافی قرار گرفت.

حجت الاسلام آرمین همچنین بیان داشت: حاصل این رویداد، گزینش پنج طرح رمان با عناوین: پسر باران از زهرا سادات جعفرنیا، زیر درخت سیب از شعله جهانگیری، گنجی زیر دیوار حسادت از ملیحه رسولی، اینجا زنی دارد می‌میرد از فاطمه زهرا بختیاری و از طرف الینا از سید مهدی موسویان بود که نویسندگان این پنج طرح، به یاری حق تعالی تحت نظر استاد سالاری طی مدت حدود پنج ماه رمان‌هایشان را می‌نویسند.

وی افزود: این رویداد خرداد ماه سالجاری به همت بنیاد رسول رحمت(ص) و آژانس ادبی پینو در مجتمع یاوران مهدی (عج) جمکران برگزار شد و امیدواریم که در آینده بیشتر شاهد چنین برنامه‌هایی باشیم، ضمناً این را هم عرض کنم که برگزارکنندگان این رویداد، جهت نشر با کیفیت و ترویج مناسب این رمان‌ها، از ناشران توانمندی که تمایل به همکاری داشته باشند، استقبال می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha