پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سید حسین مومنی

حجت الاسلام مؤمنی با تاکید بر وجود ملاک های دوگانه در غرب گفت: ملاک های دوگانه ای که در کشور سوئد و در غرب وجود دارد، نشان دهنده این است که آنها به صورت خصمانه با قرآن کریم و دین اسلام در حال مبارزه می باشند و البته امیدوار هستیم هر چه سریع تر این روند خود را تصحیح کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان ضمن محکومیت اقدام دولت سوئد در دادن مجوز به درخواست آتش زدن قرآن کریم اظهار داشت: این کار در واقع یک اقدام نژادپرستانه، آپارتایدی و کاری است که روحیه بسیاری از افراد جهان را که طرفدار یک آیین و دین الهی می باشند جریحه دار می کند و نمونه بارز ستم و تعدی خواهی به دیگر انسان ها است.

وی افزود: دولت سوئد متأسفانه به بهانه آزادی بیان؛ دست به این اقدام زده است، اما باید بدانیم آزادی بیان حتی اگر هم در غرب مطرح باشد باید تا جایی گسترش یابد که منجر به اذیت ، آزار و جریحه دار نمودن احساسات دیگر افراد جامعه و مردم جهان نشود، به ویژه اینکه غرب در بسیاری از موارد این گونه عمل می کند و خود، آزادی بیان را محدود می کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان این که این رویکرد دولت سوئد امکان تکرار دارد، گفت: این عمل نشان دهنده یک حرکت خزنده به سمت بی بندوباری، فساد و فحشاء به بهانه آزادی بیان و مبارزه با ادیان الهی است.

وی با اشاره به نمونه هایی از استانداردهای دوگانه غرب در خصوص آزادی بیان، عنوان کرد: در همین سوئد زمانی که دانشجوی دوره دکتری در ابتدای پایان نامه خود آن را به شهید حاج قاسم سلیمانی سردار بزرگ ما تقدیم می کند، دولت سوئد و آن دانشگاه این کار را برنمی تابند و اظهار می دارند باید این تقدیم حذف شود و حتی جلسه دفاع را به تشنج می کشانند و امکان برگزاری دفاع را به این دانشجوی ایرانی به صرف عنوان کردن نام شهید سلیمانی در مقدمه پایان نامه نمی دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر آزادی بیان در غرب و سوئد وجود دارد این رفتار دوگانه اصلا قابل توجیه نمی باشد و نمی شود از یک طرف یک دانشجو را که می خواهد رساله دکتری خود را به شهید سلیمانی تقدیم کند منع کرد و آزادی بیان را از او گرفت و از طرف دیگر کتاب مقدسی که میلیاردها انسان در دنیا طرفدار آن هستند به فردی اجازه آتش زدن آن را داد، در حالی که حداقل به احترام آن میلیاردها انسان باید به احساسات آنها احترام گذاشت و به این فرد اجازه به آتش کشیدن قرآن کریم را نداد.

استاد حوزه با تأکید بر وجود ملاک های دوگانه در غرب تصریح کرد: این ملاک های دوگانه ای است که در کشور سوئد و غرب وجود دارد و نشان دهنده این است که آنها به صورت خصمانه با قرآن کریم و دین اسلام در حال مبارزه می باشند و البته امیدوار هستیم هر چه سریع تر این روند خود را تصحیح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی به وظیفه حوزه های علمیه و بخصوص وزارت امور خارجه و دولت جمهوری اسلامی در واکنش به این دست از اقدامات اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد حوزه های علمیه، وزارت امور خارجه و دولت باید مکانیزم هایی را تعریف نمایند تا جلوی اقدامات مشابه در سراسر دنیا گرفته شود.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه در درجه اول از وزارت امورخارجه و همچنین از مجامع بین المللی که از لحاظ حقوقی در سازمان ملل جایگاهی دارند درخواست در نظر گرفتن مجازات برای توهین کنندگان به ادیان الهی را دارد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در ادامه با بیان چند پرسش، سازمان ملل و مجامع حقوقی بین المللی را مسئول پاسخ و اقدام عملی در برابر هتک حرمت مقدسات مسلمانان جهان دانست و گفت: مگر سازمان ملل منشور حقوق بشر ندارد؟ و در منشور حقوق بشر اصلی ترین ماده آن برقراری صلح و دوستی در سراسر دنیا است، آیا این گونه اقدامات در تنافی گسترش صلح و دوستی نمی باشد؟ و آیا این گونه اقدامات زمینه ساز خشونت های درون فرقه ای و نژادپرستانه نخواهد بود؟ و آیا این گونه رفتارها به صلح و دوستی در سراسر دنیا کمک خواهد کرد؟

وی یادآور شد: به نظر می رسد در زمینه های حقوقی نیازمند فعالیت های جدی در عرصه بین المللی هستیم و اگر ما عرصه بین الملل را در زمینه حقوقی فراموش نماییم با چنین حرکت هایی مواجه می شویم، این در حالی است که امروزه متاسفانه حتی همجنس بازها در سازمان ملل دارای تشکیلات شده اند و اقدامات خود را به بهانه آزادی بیان و آزادی سامان دهی می‌کنند، با توجه به این که عمل آنها منافی تمام اصول انسانی و اخلاقی در همه دنیا است.

استاد حوزه تأکید کرد: به نظر می رسد فعالیت ما در زمینه مسائل حقوقی در عرصه بین الملل اندک است، لذا باید از دولت و وزارت امورخارجه و مجامع حقوقی مطالبه‌گری نماییم تا بتوانیم مصوباتی را در کارگروه ها و یا ستادها و سازمان های ذیل مجمع عمومی سازمان ملل در این باره داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha