دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دژکام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه باید ابزار جهاد تبلیغ برای مبلغین فراهم شود، گفت: اگر ابزار تبلیغ محیا نشود ضربه خواهیم خورد، موضوع دیگر رصد تهاجم‌ دشمن است که باید مورد توجه قرار گیرد و شبکه امامت آن را انجام دهد، نمی‌شود برای این مسائل کاری نکنیم اما توقع را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه در شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام عصر امروز در همایش نقش امامت در صیانت از جایگاه ولایت فقیه که با حضور آیت الله خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در سالن همایش‌های شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه ما صیانت از ولایت فقیه به عنوان اساس و رکن تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: در اجلاسیه گذشته مجلس خبرگان رهبری، رهبر معظم انقلاب ضمن تجلیل از فعالیت‌های مجلس خبرگان رهبری، فرمودند وظیفه مهمتر از این برای خبرگان نیست که از ولایت فقیه صیانت کند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: جلسه منطقه‌ای ۵ استان از استان‌های کشور به مدت سه روز به میزبانی شهر سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود که در این جلسه صیانت از ولایت فقیه را که یک وظیفه همگانی است، مورد توجه قرار داده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در خصوص عنوان همایش نیز یادآور شد: اکنون شبکه اجتماعی معمولا به شبکه اجتماعی مجازی گفته می‌شود، در حالی که در علوم اجتماعی، شبکه مجازی مد نظر نیست بلکه یک جمعیتی که در هدف و در باورها و حتی در نحوه تامین مالی با یکدیگر مشترک هستند شبکه گفته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام، با اشاره به اینکه برآیند تلاش‌ها و فعالیت‌ها به کمک یکدیگر می‌آیند و تحولی را در جامعه ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: به نظر بسیاری از محققین علوم اجتماعی، روحانیت، امامان جماعت مساجد و ائمه جمعه یک شبکه هستند و همین شبکه روحانیت و مساجد بود که رژیم شاه را شکست داد.

وی تصریح کرد: این را فیلسوفان اجتماعی اروپایی در هنگام تحلیل گفته‌اند که شبکه امامت منظور همین مجموعه است که معمولا حوزه‌های علمیه آنان را پرورش می‌دهند و مصلاهای نماز جمعه محیط‌های تبلیغ و جایگاه فعالیت می‌شوند و نهایتا یک خروجی دارد که خروجی اخیر آن نیز سرنگونی رژیم شاه بود.

وی با تأکید بر اینکه این شبکه امروز یک وظیفه سنگین بر عهده دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار تقلید امروز نایب امام زمان(عج) هستند و ائمه جماعات در ردیف‌های بعدی قرار دارند و به دنبال پیاده سازی دین اسلامی در جامعه هستند، این شبکه برای نقش آفرینی در صیانت از ولایت فقیه در ادامه ولایت معصوم و این نظام به برکت ولایت فقیه به‌وجود آمده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص ولایت فرمودند، این روشی است که اسلام می‌خواهد با آن جهان را اداره کند، باید آموزش از صیانت ولایت فقیه را تقویت کنیم، البته نکته دیگر موضوع تولی است، پذیرش آگاهانه و مختارانه ولایت که باید به آن نیز توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: باید ابزار جهاد تبلیغ برای مبلغین فراهم شود، مثلا همین موضوع سیستم صوت که اینجا مشکل دارد یک ابزار تبلیغ محسوب می‌شود که باید تشکیلات علمی برای آن صرف کرد، اگر ابزار تبلیغ محیا نشود، ضربه خواهیم خورد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، رصد تهاجم‌های دشمن است که باید مورد توجه قرار گیرد و شبکه امامت باید آن را انجام دهد، نمی‌شود برای این مسائل کاری نکنیم اما توقع را افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بیان کرد: در صیانت از ولایت فقیه، با کمترین ابزار ممکن ایستاده‌ایم اما این ایستادگی بدین معنی نیست که مدیران نباید به فکر زمینه سازی صیانت از ولایت فقیه و شبکه امامت باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha