یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی گفت: مولای متقیان ۱۴۰۰ سال قبل در نهج البلاغه و به ویژه در نامه ۵۳ به مالک اشتر، نظام نامه حکمرانی مطلوب را برای بشریت ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، میکائیل جمالپور رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، امروز در دومین همایش ملی حکمرانی مطلوب(ع) از منظر امام علی(ع) تحت عنوان «امیرالمومنین(ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» که در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد، گفت: مولای متقیان ۱۴۰۰ سال قبل در نهج البلاغه و به ویژه در نامه ۵۳ به مالک اشتر، نظام نامه حکمرانی مطلوب را برای بشریت ارائه کرده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره همایش ملی حکمرانی مطلوب(ع) از منظر امام علی(ع) طی دهه امامت و ولایت سال گذشته، یادآور شد: امسال توفیق مجدد نصیبمان شد تا پربارتر از قبل دومین همایش را اجرا کنیم.

جمالپور، با اشاره به ریشه‌های حکمرانی مطلوب در دین اسلام، افزود: بحث حکمرانی به گونه‌ای در ادبیات سیاسی و مدیریتی دنیا مطرح می‌شود که گویی ریشه در غرب دارد، در حالی که مولای متقیان ۱۴۰۰ سال قبل در نهج البلاغه و به ویژه در نامه ۵۳ به مالک اشتر، نظام نامه حکمرانی مطلوب را برای بشریت ارائه کرده اند.

وی افزود: تلاش ما در دومین همایش و بنیاد بین‌المللی غدیر بر این است که با الهام گیری از ریشه‌های حکمرانی مطلوب در دین اسلام، ادبیات و نظام نامه موجود در این متون غنی را به نمایش بگذاریم.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی در ادامه از ارسال ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه دومین همایش ملی حکمرانی مطلوب(ع) از منظر امام علی(ع) توسط حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سراسر کشور و چاپ مجموعه مقالات منتخب خبر داد.

وی با بیان این‌که مجموعه مقالات منتخب در قالب کتابچه‌ای به چاپ رسیده و رونمایی می‌شود، افزود: بر این اساس، یک کتاب یا رفرنس بر مجموعه مباحث در حوزه حکمرانی متعالی افزوده می‌شود.

جمالپور خاطرنشان کرد: امیدواریم در این زمینه گام‌های بعدی را نیز برداریم و در کنار جشن‌ها و فعالیت‌های مردمی، در کنار دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بتوانیم در زمینه تعمیق اندیشه‌های ائمه اطهار و مولای متقیان حرکت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha