سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
طباطبایی

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه زن کانون و محور اصلی خانواده است و بالاترین نقش را در تربیت فرزندان دارد، تصریح کرد: فعالیت حوزه علمیه خواهران باعث تثبیت و تقویت مفاهیم دینی در بین بانوان جامعه اسلامی می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر جدید حوزه علمیه خواهران اصفهان اظهار کرد: مردم اصفهان از هر منظر بی‌بدیل و در خیلی از زمینه های دینی دغدغه مند هستند و حتی بانوان کم حجاب اصفهان هم نسبت به ارکان دینی دغدغه داشته اند.

وی با بیان اینکه حجاب اکنون از معضلات بزرگ جامعه است و همه نسبت به ساماندهی این وضعیت دغدغه مند هستیم، گفت: تشکیل حوزه علمیه خواهران و جامعه المصطفی العالمیه را از اقدامات فاخر و ماندگار نظام جمهوری اسلامی ایران دانسته و بر تداوم با قوت آنها تاکید دارم چرا که دستاوردهای بی نظیری در سطح جهان داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه زن کانون و محور اصلی خانواده است و بالاترین نقش را در تربیت فرزندان دارد، تصریح کرد: فعالیت حوزه علمیه خواهران باعث تثبیت و تقویت مفاهیم دینی در بین بانوان جامعه اسلامی می شود.

وی افزود: براساس گواه تاریخ، یاد نداریم که فردی بد از مادری خوب ایجاد شده باشد، خوب یا بد بودن یک مادر تأثیر مستقیم بر نوع رفتار فرزندان دارد.

امام جمعه اصفهان با تأکید براینکه اعتقاددارم باید برای بانوان طلبه بیشتر مباحث اخلاقی ، اعتقادی و احکام تبیین و تشریح شود، عنوان کرد: این سه رکن از اساسی ترین مباحث و ضروریات است و باید در حوزه علمیه خواهران این امور بیش از دیگر امور بیان شود.

وی اذعان کرد: خواهران طلبه باید عمیقاً اعتقادات را فرابگیرد و در ادبیات عرب مسلط شوند، فهم عمیق احکام و مسائل اعتقادی در بین بانوان باعث تربیت دینی جامعه اسلامی و فرزندان نی شود.

آیت الله طباطبایی نژاد تأکید کرد: فراتر از دستور العمل های درسی در حوزه علمیه خواهران گام بردارید و بر حفظ روایات متعدد و احادیث، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تاریخ اسلام و اهل بیت اهتمام ورزید، چرا که همت بانوان و کنجکاوی بانوان در عرصه تحصیل علوم دینی قابل تقدیر است.

وی ابراز کرد: ما باید در عرصه تحصیل علوم دینی و کار تبلیغی جذب کننده دیگران باشیم و در راه اسلام دیگران را با عمل شایسته خود به دین دعوت کنیم.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد، مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با اشاره به اقدامات و سیاست های تعیین شده در مدیریت حوزه خواهران اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۵۰۰نفر از خواهران در حال تحصیل بوده و قریب به ۵۰مدرسه علمیه خواهران در سراسر استان وجود دارد.

وی با قدردانی از زحمات همه مدیران گذشته حوزه علمیه خواهران خاصه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی، گفت: اکنون بالغ بر هشت هزار طلبه خواهر، فارغ التحصیل حوزه علمیه خواهران اصفهان هستند و از سطح یک تا سطح چهارم در اصفهان تدریس می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha