یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری پذیرش دکتری ۱۴۰۲ ویژه طلاب

حوزه/ رئیس گروه تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از جذب ۲۰ دانشجوی دکتری در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید حسین مرتضوی در نشست خبری پذیرش دکتری ۱۴۰۲ ویژه طلاب که در سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در این پژوهشگاه در یک گروه از خواهران و در پنج گروه پذیرای برادران هستیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه و تحول علوم انسانی و اسلامی رسالت اصلی این پژوهشگاه است، مطرح کرد: در دانشگاه‌های نسل پنجم که در دنیا به عنوان دانشگاه‌های تمدن‌ساز شناخته می‌شوند، علوم انسانی جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس گروه تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم اروپا توجه ویژه‌ای به علوم انسانی داشته است، عنوان کرد: آنچه که امروز به عنوان فناوری می‌شناسیم پس از جنگ جهانی دوم در آلمان به صورت مدارس عالی فنی دنبال می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در مقطع تحصیلات تکمیلی به دنبال نظریه پردازی بر اساس تعالیم اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این مجموعه ۵۷ عضو هیئت علمی داریم.

مرتضوی با بیان اینکه در مقطع دکتری امکانات خاصی برای دانشجویان قرارداده شده است، تصریح کرد: همچنین اساتید برجسته و خوشنامی نیز در این مقطع تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تفاوت پژوهشگاه با دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی نگاه اولویت‌دار به پژوهش است، یادآور شد: در نظرداریم پس از پذیرش برای دانشجویان نخبه شرایط ویژه‌ای آماده کنیم.

رئیس گروه تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تعاملات علمی خوبی در حوزه بین الملل داریم، ابراز کرد: ماموریت ما عموما به عنوان نقش مشورتی در نظام حکمرانی کشور است.

وی با اشاره به اینکه کلان ماموریت پژوهشگاه تحول علوم انسانی اسلامی است، بیان کرد: تحصیلات تکمیلی در این پژوهشگاه نیز در همین راستا است.

مرتضوی با بیان اینکه در دو نوبت پذیرش داریم، اظهار داشت: در هر گروه ۴ نفر پذیرش داریم که نوبت اول رایگان و نوبت دوم با شهریه است که نیمی از آن با وام دانشجویی وزارت علوم پرداخت خواهد شد.

در ادامه نیز عباسی فرد مدیر اداره تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مطرح کرد: پذیرش‌ها در رشته روانشناسی ویژه خانم‌ها و رشته‌های فلسفه تعلیم و تربیت، علوم اقتصادی، مدیریت دولتی و جامعه شناسی ویژه آقایان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه داوطلبین باید حتما طلبه بوده و کد طلبگی داشته باشند و حتما کارشناسی ارشد را داشته باشند، عنوان کرد: اما اگر شخصی سطح ۳ حوزه را داشته باشد و در رشته درخواستی خود سابقه پژوهشی نیز داشته باشد، پذیرش انجام خواهد شد.

گفتنی است: علاقه‌مندان برای ثبت نام در آزمون دکتری باید از طریق سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اقدام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha