شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دوره های تبلیغی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۲۰۰ بانوی مبلّغ در دوره های حضوری و مجازی توانمندسازی تبلیغی نیمسال دوم سال تحصیلی شرکت کردند، از برگزاری دوره‌های مختلف تبلیغی در ایام تابستان جهت توانمندسازی بانوان مبلغ خبر داد.

خانم معصومه شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با توجه به اهمیت تبلیغ در ایام دهه ولایت، هفته عفاف و حجاب، محرم و اربعین به دوره‌های توانمندسازی جهت آماده‌سازی و اعزام مبلغان در مناسبت‌های مذکور اشاره کرد و اظهار داشت: این دوره‌ها به صورت حضوری و مجازی در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شوند.

وی تصریح کرد: در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از دو هزار و ۲۰۰ بانوی مبلغ در دوره های حضوری و مجازی توانمندسازی تبلیغی شرکت کردند.

دوره‌های تبلیغی در حال برگزاری

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به بیان بخشی از فعالیت‌های اداره توانمندسازی تبلیغی در ایام تابستان پرداخت و افزود: هم اکنون دوره‌های تبلیغی متنوعی ویژه مهارت‌افزایی بانوان مبلغ در حال برگزاری است، از جمله اولین دوره فشرده کارورزی مدح و مولودی‌خوانی ویژه عید غدیر با حضور۸۰ نفراز مبلغان مداح برگزار می‌شود.

شریفی ادامه داد: دوره تربیت مبلّغ زن و خانواده ویژه مبلغان استان قم به مدت دو ترم در حال برگزاری است، همچنین دوره کوتاه مدت «بانوی باحیا» ویژه مبلغان استان قم به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دوره فشرده کارورزی و تخصصی مدح و رثا از دیگر دوره‌هایی است که به صورت حضوری به مدت یک هفته با حضور ۵۰ نفر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: برگزاری دوره‌های مقدماتی و تکمیلی «نقد مدعیان دروغین» ویژه مبلغان سراسر کشور، طلاب خوابگاهی و اساتید جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، دوره مجازی آشنایی با مباحث امامت ویژه مبلغان سراسر کشور و مبلغان بین الملل و دوره مهدویت تخصصی ویژه طلاب بخش غیرحضوری و مجازی از دیگر دوره‌هایی هستند که در حوزه امامت و مهدویت برگزار می‌شوند.

شریفی همچنین به ارائه بسته فشرده شامل سخنوری و مدح و رثا ویژه محرم برای مبلغان کل کشور و برگزاری دوره فشرده منبر کوتاه ویژه رویداد سبک زندگی بانوی مسلمان به صورت مجازی اشاره کرد و در ادامه گفت: دوره مجازی جهاد تبیین بمناسبت ایام دهه ولایت و محرم و صفر به صورت مجازی برای مبلغان کل کشور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون دوره ارتباط مؤثر ویژه طلاب بین الملل کشور تانزانیا به صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است.

دوره‌های برنامه ریزی شده جهت اجرا در تابستان

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به دوره‌هایی که درحال برنامه ریزی جهت اجرا هستند، اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره مجازی عفاف و حجاب به مناسبت هفته عفاف وحجاب به مدت یک ترم ویژه مبلغان کل کشور در حال برنامه ریزی است، همچنین دوره عفاف و حجاب ویژه مبلغان استان قم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

شریفی افزود: دوره مجازی تربیت مبلغ اربعین ویژه مبلغان کل کشور در مرداد به صورت مجازی برگزار خواهد شد، همچنین دوره کارورزی طرح امین جهت اعزام مبلغان به مدارس در تابستان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی جهت برگزاری دوره کوتاه مدت تربیتی طرح امین ویژه مبلغان امین قم، دوره کوتاه مدت مهارت ارتباطی ویژه کانون استان مازندران و کارگاه تکمیلی مهارت پاسخگویی ویژه کانون استان تهران از دیگر دوره‌هایی هستند که در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به فعالیت‌های محتوایی و پشتیبانی‌های علمی تبلیغی، عنوان کرد: بارگذاری مطالب و محتوای مناسبتی ویژه دهه ولایت و ایام محرم و صفر به صورت روزانه در کانال محتوای عمومی و دانش آموزی با میانگین هر روز ۱۰ مطلب شامل محتوای منبر، کلاس‌داری، عکس نوشت، پادکست و غیره ارائه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha