یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه طلاب استان همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مغیثی گفت: تبلیغ در شهرستان ها جهاد است و بزرگوارانی که می توانند هجرت کنند، این کار را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در جلسه طلاب و فضلای استان همدان که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر، اظهار داشت: امام علی علیه السلام مظهر تمام خوبی هاست و مؤمنی که سلیم النفس است، نمی تواند علی علیه السلام را دوست نداشته باشد.

امام جمعه نهاوند افزود: اما منافق نمی تواند علی علیه السلام را دوست داشته باشد؛ چراکه با حضرت امیر(ع) سنخیت ندارد.

وی با بیان این مطلب که حُب علی بن ابی طالب (ع) در دل شیعیان وجود دارد، خاطرنشان ساخت: امام راحل بعد از ۱۵ سال تبعید، به ایران آمدند و با حضور ایشان، قریب به ۱۰ میلیون نفر از فرودگاه تا بهشت زهرا از امام خمینی(ره) استقبال کردند؛ ایشان ۱۰ سال مملکت را با مشکلات فراوانی همچون حضور منافقین، جنگ تحمیلی و ... اداره کردند و پس از رحلت ایشان نیز بیش از ده میلیون نفر، در تشییع جنازه کردند و برای مردم دنیا معما بود که چرا اینهمه به ایشان محبت دارند که پاسخ این معما در آیه ۹۶ سوره مریم است که خداوند متعال فرمود: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا / مسلّماً کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند، خداوند رحمان محبّتی برای آنان در دلها قرار می‌دهد!».

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: نهاوند نیازمند حضور علما و روحانیون مقیم قم است و امروز روستاهای بزرگی داریم که مسجد و خانه عالم دارند؛ اما روحانی ندارند و تقاضا داریم که فضلا هجرت کرده و در منطقه حضور پیدا نمایند.

تبلیغ در شهرستان‌ها جهاد است / طلاب و فضلا هجرت کنند

امام جمعه نهاوند ابراز داشت: تبلیغ در شهرستان ها جهاد است و بزرگوارانی که می توانند هجرت کنند، این کار را انجام دهند.

سخنران این جلسه بیان داشت: نفس حضور روحانیون در شهر و منطقه، بسیار اثرگذار است و همین حضور، تبلیغ است و اثر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی اظهار داشت: این حضور، دارای پیام های معنوی و دینی است و در احوالات مختلف شهرستان اثرگذار است.

وی ابراز داشت: امروز در ادارات و نهادها نیز نیازمند حضور روحانیون هستیم و کمبود روحانی داریم.

امام جمعه نهاوند در پایان خاطرنشان ساخت: وظیفه ما حضور در بین مردم است و باید مشکلات آنان را ببینیم و با آنان همراهی کنیم.

تبلیغ در شهرستان‌ها جهاد است / طلاب و فضلا هجرت کنند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: ما از ائمه جمعه استان همدان انتظار داریم به اوضاع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم، توجه بیشتری داشته باشند و صدای طلاب را بشنوند.

وی اظهار داشت: از مسئولان استان نیز توقع داریم که با طلاب، جلسه داشته و حضور مستمر در میان طلاب داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: ائمه جمعه استان نباید فقط به نماینده ولی فقیه نگاه کنند؛ بلکه این بزرگواران نیز نسبت به طلاب وظیفه داشته و باید حمایت های لازم را داشته باشند.

نماینده طلاب همدان خاطرنشان ساخت: باید توانمندی طلاب و فضلای استان همدان را به تصویر کشید که این مهم نیازمند حمایت و همراهی تمام مسئولان شهرستانی و استانی است.

سخنران این جلسه بیان داشت: استان همدان، ۱۱۰ شهید روحانی در دفاع مقدس دارد که افتخار استان هستند و باید این عزیزان را معرفی کرد و به همگان شناساند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر اظهار داشت: بحمدالله طلاب استان همدان جزو برترین های کشوری بوده و باید استفاده بهتری از این فضلا در استان شود.

وی اظهار داشت: ماه محرم را در پیش داریم و امیدواریم اولویت اول تبلیغی استان، پذیرش طلاب و فضلای بومی استان برای مسئله تبلیغ باشد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام بیرامی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان همدان نیز ضمن خیرمقدم، به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha