دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
photo_2023-07-05_12-02-28.jpg

حوزه / معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل گفت: آشنایی بیشتر با قرآن کریم و ارتباط آن با جریان‌های مختلف تاریخی همچون جریان غدیر و جستجوی مضامین قرآنی در منابع مختلف اسلامی و منابع مستشرقین، می‌تواند در دفع آراء و عقاید باطل کارآمد باشد.

حکیمه نوری معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، اظهار داشت: یکی از آیاتی که در قرآن کریم بر ضرورت مسئله امامت اشاره دارد، آیه ۶۷ سوره مبارکه مائده می‌باشد که مورد توجه علماء و دانشمندان فریقین قرار گرفته است.

وی افزود: این آیه شریفه با جریان غدیر که به صورت متواتر در منابع شیعی و سنی نقل شده، پیوند خورده و از طریق آن می‌توان بر مسأله امامت امام علی(ع) احتجاج کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل با بیان اینکه در قرآن کریم خطوط کلی معارف دین با هدف کمال‌یابی و رستگاری انسان بیان شده، یادآور شد: بیان جانشینی و هدایتگری اهل بیت(ع) پس از رحلت پیامبر از جمله آن معارف می‌باشد.

نوری بیان کرد: در آیه ابلاغ، اهمیت امامت به گونه‌ای است که ابلاغ‌نشدن آن توسط پیامبر اکرم(ص) به منزله ابلاغ‌نکردن معارف و احکام الهی است و بی‌شک چنین تأکیدی، جایگاه والای امامت را در قرآن نشان می‌دهد.

مدرس حوزه علمیه خواهران، تصریح کرد: در دنیای امروزی صاحبان آراء و عقاید درصدد تسخیر افکار جامعه به نفع خودشان هستند و سعی دارند معارف دینی و الهی را بر اساس رأی و نظر خودشان در قلوب مردم مستحکم سازند، حتی در این زمینه به آیات قرآن هم متوسل می‌شوند.

نوری اظهار کرد: آشنایی بیشتر با قرآن کریم و ارتباط آن با جریان‌های مختلف تاریخی همچون جریان غدیر و جستجوی مضامین قرآنی در منابع مختلف اسلامی و منابع مستشرقین، می‌تواند در دفع آراء و عقاید باطل کارآمد باشد.

آشنایی با قرآن و ارتباط آن با غدیر دفع کننده عقاید باطل است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha