دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: خطابه غدیر زنده‌ترین سند تاریخی است که نتیجه آن ولایت امیرالمومنین (ع) به شمار می‌آید که این امر متعلق به تمام اعصار، ادیان و دوران‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر، اظهار داشت: باید توجه داشت غدیر تنها نام یک منطقه و یک واقعه تاریخی نیست، بلکه حلقه اتصال رسالت با امامت است که جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان دارد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ اسلام، مسئله دینی و معرفتی و ولایت است و اوج تجلی ولایت نیز در مسئله حکومت متجلی شده که در روز غدیر نمونه کامل و الهی این مهم به مردم معرفی شده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: عید غدیر که عید ولایت و امامت است، همانند عید قربان و عید فطر از ایام‌اللّه محسوب می‌شود. پیامبر اکرم(ص) درباره این روز فرمود: «روز غدیرخم برترین اعیاد امت من است و آن روزی است که خدای متعال به من فرمان داد تا برادرم علی بن ابیطالب(ع) را به عنوان پرچم هدایت امت نصب کنم و آن روزی است که خدا دین را در آن کامل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای‌شان پسندید.»

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امروز جامعه بشری تشنه شخصیتی همچون حضرت علی(ع) است که با ظهور فرزندش حضرت ولی عصر (عج) سیراب خواهند شد.

وی ادامه داد: دهه ولایت و امامت بهترین فرصت برای زمینه سازی امت و نظام اسلامی به راهبری رهبر حکیم انقلاب برای ظهور حضرت حجت(عج) است و بهترین فرصت برای معرفی فضیلت‌ها و کمالات انسانی است که به نحو اتم و اکمل در وجود مبارک امیرالمؤمنین(ع) جمع شده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، گفت: واقعه غدیر زنده‌ترین سند تاریخی است که نتیجه آن ولایت امیرالمومنین(ع) به شمار می‌آید که این امر متعلق به تمام اعصار، ادیان و دوران‌هاست.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت اعمالی را برای غدیر فرمودند که از جمله آن می‌توان به اطعام دادن، لباس نو پوشیدن و دیدار با سادات اشاره کرد که باید به این نکات عمل کنیم و این روز عید را گرامی بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی اظهار کرد: عید سعید غدیر را به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای، اساتید، کادر، طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان قزوین تبریک عرض می‌نمایم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha