دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان

حوزه / امام جمعه اصفهان گفت: امروز نور انقلاب اسلامی به جهان صادر شده و نظام جمهوری اسلامی ایران در بهترین موقعیت سیاسی خود قرار دارد و لذا کشورهایی که روزی از این ایران دوری می‌کردند، امروز با نزدیک شدن به ایران برای خود آبرو می‌خریدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در شب عید غدیر و جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره طرح تلبس دائم طلاب، اظهار داشت: طرح تلبس دائم با نام طرح ادیب از جمله طرح‌های ابتکاری حوزه علمیه اصفهان بوده که برای نوزده سال پیاپی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طلاب با شرکت در این دوره مجهز به مهارت‌های لازم برای تبلیغ دین در سطح جامعه خواهند شد، گفت: شرکت در این دوره و گذراندن با موفقیت مباحث آن لازمه حضور در جشن عمامه‌گذاری و تلبس دائم است و کسانی که در این دوره عملی و مهارتی شرکت می‌کنند، در حقیقت برای سربازی امام زمان(عج) و تبیین دین اسلام آماده می‌شوند.

امام جمعه اصفهان، با تأکید براینکه بر طبق روایات و احادیث، هیچ نعمتی بالاتر از نعمت ولایت و هدایت و امامت نیست، اظهار کرد: خداوند برای هیچ یک از نعمت‌های خود بر انسانیت منت قرار نداده، جز نعمت هدایت و امامت که بر آن تأکید کرده است.

وی افزود: در آیات قرآن کریم نیز براین مطلب تأکید شده که یهود دارای این خصلت بود که منشأ هر کار خوبی را خود و منشأ هر پیشامد بد را از سوی حضرت موسی تلقی می‌کرد، که متاسفانه امروز نیز عده‌ای یهودی صفت هستند و حتی برای مسلمان شدن و انقلابی بودن خود بر دیگران منت می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به اینکه برخی افراد در ایران چون یهودیان عمل کرده و ریشه همه مسایل و مشکلات کشور را روحانیت دانسته ولی در قبال دستاوردهای نظام چون قدرت موشکی و پزشکی آنها را ماحصل دست رنج خود می‌دانند، خاطرنشان کرد: امروز نور انقلاب اسلامی به جهان صادر شده و نظام جمهوری اسلامی ایران در بهترین موقعیت سیاسی خود قرار دارد و لذا کشورهایی که روزی از این ایران دوری می‌کردند، امروز با نزدیک شدن به ایران برای خود آبرو می‌خریدند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: این دستور صریح قرآن کریم و خداوند است که هیچ مسلمانی حق ندارد زیر سلطه کفر و کافر برود حتی اگر بمیرد، آیه ۱۲۰سوره بقره بر این مطلب تأکید دارد «وَلَنْ تَرْضَیٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَی اللَّهِ... ِ.»، اظهار کرد: مرز و شاخص ارتباط و معامله مسلمان با کشورها، حکومت‌ها و دولت‌ها از منظر اسلام، فقط سلطه است نه کافر بودن، بنابراین نباید به داشتن ارتباط امروز ایران با روسیه و چین خرده گرفت، چون هیچگاه سلطه بر ما مطرح نیست.

امام جمعه اصفهان در ادامه به فضائل امیر المومنین(ع) اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس روایات اسلامی، ولایت امیرالمومنین(ع) قلعه‌ای است که چنانچه در آن قرار گیرید، از عذاب الهی در امان خواهید بود.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در خصوص جایگاه عالم دینی، اظهار کرد: بر اساس این روایت، شیعه‌ای که عالم به شریعت و مسائل دینی شود و ضعفای فکری و فرهنگی را از ظلمت جهل به نور علم برساند در روز قیامت تاجی از نور بر سر خواهد داشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha