دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه کاکی

حوزه/ امام جمعه کاکی گفت: تریبون‌های نماز جمعه محلی برای پیگیری مطالبات مردم است و ائمه جمعه می‌بایست با همراه نمودن مسئولان جهت عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، عاملی برای تقویت امیدآفرینی و معنویت مردم در جامعه باشند.

حجت الاسلام حسین حسین پور امام جمعه کاکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به برگزاری گردهمایی عهد حضور در منطقه جنوب کشور، اظهار داشت: در این گردهمایی سازماندهی تشکیلات ائمه جمعه و مسائل تخصصی جوامع محلی مورد بررسی قرار گرفت.

امام جمعه کاکی به وظایف ائمه جمعه در قبال اسناد بالادستی، چشم انداز سیاست‌های نظام و اجرای منظومه فکری رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقشه مهندسی فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی هر منطقه وظیفه اصلی در قبال اجرای این سیاست‌ها را دارند.

وی با بیان اینکه تریبون‌ نماز جمعه اصلی‌ترین سنگر دفاع از ارزش‌ها در عصر غیبت و در راستای اجرای بیانیه گام دوم است، اظهار کرد: تریبون‌های نماز جمعه محلی برای پیگیری مطالبات مردم است و ائمه جمعه می‌بایست با همراه نمودن مسئولان جهت عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، عاملی برای تقویت امیدآفرینی و معنویت مردم در جامعه باشند.

امام جمعه بخش کاکی، یادآور شد: امید آفرینی در تقویت اعتماد و انسجام عمومی جامعه نقش قابل توجهی دارد.

حجت الاسلام حسین‌پور، با اشاره به اهمیت تقویت معنویت و اخلاق در جامعه، خاطرنشان کرد: توجه مسئولان به تقویت معنویت و اخلاق و همچنین بیان دستاوردهای که نظام در زیر سایه انقلاب اسلامی کسب نموده، سبب هم افزایی مسئولان با ائمه جمعه در عرصه جهاد تبیین و اثر بخشی بیشتر خواهد شد.

وی تبلیغ سبک زندگی ایرانی- اسلامی را از سیاست‌های اصلی نظام و مورد تاکید در بیانیه گام دوم دانست و گفت: با توجه به اینکه تحلیلگران وابسته به دشمن، امروز جهت ترویج سبک زندگی غربی به جوانان و نوجوانان جامعه ما هیچ کوتاهی نکرده‌اند، بنابراین این مسئله به شدت نقش مدیریت تصمیم‌گیری والدین در کانون خانواده را نشان می‌دهد.

امام جمعه بخش کاکی، تصریح کرد: مقوله عفاف و حجاب از موضوعاتی است که اهمیت ویژه‌ای در سبک زندگی در جامعه دارد، بنابراین وظیفه ائمه جمعه در زمینه تبیین عوامل موثر بر این مسئله، وظیفه سنگینی است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه القای نگاه خوشبینانه به آینده و امیدآفرینی، خاطرنشان کرد: امامان جمعه می‌بایست در جنگ شناختی و ترکیبی حاضر، تمام تلاش‌شان بر روشنگری و ایجاد نشاط و همچنین خنثی سازی تبلیغات منفی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha