چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: این محبت امیرالمؤمنین (ع) است که آدم‌ها را به پای سخن پیامبر (ص) می‌آورد، محبت ائمه (ع) است که معجزه می‌کند، امروزه ما در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری افول دشمنان علی و اولاد علی را می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدلکریم عابدینی شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) روستای لیا ضمن تبریک میلاد امام هادی (ع) و عید سعید غدیر، گفت: امام هادی (ع) فرمودند ۴ عید غدیر، عید قربان، روز جمعه و عید فطر از مهمترین اعیاد محسوب می‌شوند. بنابراین ما هر هفته در روزهای جمعه عید داریم، آن جاهایی که نماز جمعه در دسترسمان باشد وظیفه داریم خود را به نماز جمعه برسانیم؛ در روز عید جمعه باید نماز با شکوه خاصی باشد و با نمازهای دیگر متفاوت باشد، یعنی همه همت کنیم نماز را در این روز با جدیت بیشتری برگزار کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام هادی (ع) می‌فرمایند دنیا بازاری است که گروهی در آن سود می‌برند و جمعی زیان می‌بینند؛ یک نفر ممکن است کار و بارش در بازار رونق بگیرد و بسیار سود کند، یک نفر هم ممکن است ضرر کند، شما نگاه کنید ببینید حاج قاسم چقدر از بازار دنیا سود برد، همه چیزش را به خدا فروخت، خدا هم به عالی‌ترین قیمت از او خریداری کرد و بهشت را روزی او کرد، این به معنای کسی است که در بازار دنیا سود می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خیلی‌ها هم در این دنیا غافل شدند، به‌دنبال آزار دیگران و سودجویی خود بودند، این‌ها ضرر کردند، هر کس بتواند کاری کند دل دیگران را به دست بیاورد، با خانواده و فرزندانش مهربان باشد، نسبت به پدر و مادرش روی خوش نشان بدهد، همه این‌ها اخلاقیاتی است که باعث می‌شود ما از این دنیا سود بیشتری ببریم و با دست پر خدا را ملاقات کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: عید غدیر را پیش‌رو داریم؛ غدیر بزرگ‌ترین عید ماست؛ وقتی آخرین ماه‌های عمر پیغمبر شد، خدا در آیه ۶۷ سوره مائده به آن حضرت فرمود "ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد به خلق برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و ادای وظیفه نکرده‌ای، و خدا تو را از شر مردمان محفوظ خواهد داشت، و دل قوی دار که خدا کافران را به هیچ راه موفقیتی راهنمایی نخواهد کرد".

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در این آیه با پیامبر (ص) فرمود مأموریتی که به تو محول شده را به نحو احسن انجام بده، اگر انجام ندهی مثل این است که اصلاً کاری برای پروردگارت انجام نداده‌ای؛ در روز غدیر خم مشخص شد که این مأموریت چقدر مهم است، آن جایی که حضرت سخنرانی کرد و مردم را آماده کرد. سپس پیامبر (ص) دست امیرالمؤمنین (ع) را بلند کرد و فرمود «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ»، یعنی (هر که من مولا و فرمانروای اویم علی مولای او است، خدایا دوست بدار آن کس که او را دوست دارد، و دشمن دار آن کس که او را دشمن دارد، خدایا هر کس به یاری علی آمد او را یاری کن و هر کس علیه علی کاری کرد او را خوار کن).

وی یادآور شد: پیامبر (ص) به وسیله این جملات هم ما را به امیرالمؤمنین (ع) و هم دل‌های ما را به هم وصل کرد؛ مگر می‌شود یک نفر ولایت و محبت امیرالمؤمنین (ع) در دلش باشد اما نسبت به شیعه امیرالمؤمنین (ع) کینه داشته باشد؟ این جملات پیامبر (ص) هم دل‌های ما را به هم پیوند می‌زند و هم ما را یار و یاور یکدیگر قرار می‌دهد و هم ما را در مقابل دشمنان امیرالمؤمنین (ع) در یک صف قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: قریب به اتفاق اهل تسنن امیرالمؤمنین (ع) را نمی‌شناسند و نمی‌دانند کیست، این عزیزان هر کجا امیرالمؤمنین (ع) را شناخته‌اند به آن حضرت ارادت پیدا کرده‌اند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: ابن‌ابی‌الحدید از علمای اهل سنت است ۲۰ جلد شرح نهج‌البلاغه نوشته است، یعنی کلام امیرالمؤمنین (ع) اینقدر برایش مهم بوده که این شرح‌ها را نوشته و در تمام دنیای اسلام نیز برای این کتاب اهمیت قائل هستند.

وی بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه ۲۲۱ نهج‌البلاغه درباره آدم‌های حریص سخن گفته که خداوند هم درباره آن‌ها در سوره تکاثر فرموده است، ابن‌ابی‌الحدید در شرح این خطبه قسم یاد کرده و گفته به خدا قسم من بیش از هزار بار این خطبه را خواندم، هر بار آن را خواندم برایم تازگی داشت، ابن‌ابی‌الحدید اهل سنت است اما نسبت به امیرالمؤمنین (ع) این گونه اظهار ارادت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: محال است یک نفر امیرالمؤمنین (ع) را بشناسد و عاشق و مریدحضرت نشود. ما باید به جای اینکه بیاییم اختلاف بیندازیم، امیرالمؤمنین (ع) را بشناسانیم.

وی تأکید کرد: عین همان که پیامبر (ص) در روز غدیر دعا کرده و دل‌های مؤمنین را به هم وصل می‌کند، راجع به امام حسین (ع) نیز در زیارت عاشورا می‌خوانیم که «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ»، یعنی خطاب به امام حسین (ع) می‌گوییم من به همه کسانی که به تو علاقه دارند و عشق می‌ورزند، علاقه دارم و با همه کسانی که با تو می‌جنگند هم می‌جنگم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: همین که دیدیم یک نفر محبت ائمه (ع) را در دلش دارد، اگر یک بی‌ادبی هم نسبت به ما کرد نادیده بگیریم، ممکن است از برخی آدم‌ها کارهای بدی سر بزند اما قرار بر این است که ما بیاییم به احترام امیرالمؤمنین (ع) به چشم بخشش و محبت همدیگر را ببینیم، این به معنای فداکاری و گذشت بوده که بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: علامه امینی کتاب الغدیر را در یازده جلد نوشته است، این کتاب را هر اهل سنتی خواند از آن تعریف کرد و چیزی در تعریف آن نوشت؛ این کتاب بسیار حائز اهمیت است و فقط راجع به ولایت امیرالمؤمنین (ع) صحبت می‌کند، حتی علمای مسیحی هم وقتی این کتاب را خوانده‌اند تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: جرج جرداق یک عالم بزرگ مسیحی بود که گرفتار عشق امیرالمؤمنین (ع) شد و عاشق آن حضرت ماند؛ ایشان کتاب «فریاد بلند عدالت انسان‌ها از زبان امیرالمؤمنین (ع)» را نوشت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: این محبت امیرالمؤمنین (ع) است که آدم‌ها را به پای سخن پیامبر (ص) می‌آورد؛ محبت ائمه (ع) است که معجزه می‌کند، امروزه ما در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری افول دشمنان علی و اولاد علی را می‌بینیم.

محبت امیرالمؤمنین(ع) آدم‌ها را به پای سخن پیامبر(ص) می‌آورد

محبت امیرالمؤمنین(ع) آدم‌ها را به پای سخن پیامبر(ص) می‌آورد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha