یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عابدین عباسی

در این چندسالی که حاج آقا عباسی در قامت امام روستا در این منطقه مشغول به کار است، توانسته تأثیرگذاری خوبی روی جوانان داشته باشد و آنان بسیاری را گرد مسجد محله جمع کرده است، حتی نونهالان نیز در جمع‌های آنان حضور دارند و شیفته اخلاق نیکو این امام محله شده‌اند.

خبرگزاری حوزه - خرم آباد/ حجت الاسلام عابدین عباسی متولد سال ۱۳۶۹ و اهل بخش کشکان شمالی شهرستان چگنی استان لرستان است که در سنگری به نام مسجد چهارده معصوم(س) به مردم خدمت می‌کند.

او از سال ۹۶ فعالیت تبلیغی خود را آغاز کرده و فعالیت در مسجد محله و انجام اقداماتی در جهت کاهش مشکلات و آسیب‌های آن، از فعالیت مداوم این امام محله است که همواره به پیگیری و انجام آن مشغول است.

قبل از فرا رسیدن عید غدیر حاج آقا عباسی و چند تن از رفقای طلبه‌اش که در روستاهای‌ اطراف برای پیشبرد رسالت تبلیغی خود مشغول به فعالیت هستند، گردهم آمدند و جلساتی را برگزار کردند تا برنامه‌های اصلی خود را در یک روستا تجمیع کنند و بتوانند با استفاده از ظرفیت یکدیگر، مراسم باشکوه و درخوری برگزار کنند.

امام محله ای که خود را  وقف خدمت به مردم روستا کرده است

با تلاش حضور این روحانی دغدغه‌مند چندسالی است که در عید غدیر ایستگاه صلواتی در سطح منطقه برپا می‌شود و با توجه به تأکید امام صادق(ع) بر اهتمام به سنت حسنه اطعام غدیر، او نیز این سنت حسنه را در روستای خود و روستاهای همجوار اجرا می‌کند و همچنین با به راه انداختن کاروان خودرویی و موتوری، شادی را به اهالی روستای خود و دیگر روستاهای اطراف هدیه می‌کند و در طول مسیر نیز شیرینی و شربت و آش نذری میان مردم پخش می‌کنند.

البته آثار حضور پر برکت این امام محله و اقداماتش در سایر مسائل روستا نیز نمود پیدا کرده است، دستگیری‌های او از نیازمندان با همراهی اهالی منطقه، توانسته زندگی را برای مستمندان آسان‌تر از قبل نماید، چراکه او این امر را همواره در اولویت کارهای خود قرار داده و خدمات مختلفی از جمله توزیع پک غذایی، خرید لباس مدرسه و کتاب برای دانش آموزان کم برخوردار را ارائه می‌دهد.

او همچنین علاوه بر اینکه خودش برای کمک به کشاورزان آستین همت بالا زده، دیگران را نیز تشویق می‌کند تا به کشاورزانی که توان درو ندارند، کمک کنند.

ساخت خانه عالم و ایجاد سرویس بهداشتی و حمام برای مسجد و نیازمندان از دیگر خدمات ارزشمندی است که در کارنامه فعالیت‌های حجت الاسلام عباسی می‌درخشد.

از اهداف مهم این روحانی فعال، تربیت نیروی انقلابی و کمک به رشد تحصیلی بچه‌های روستاست و از زمان حضور خود با پیگیری‌های مداوم از خانواده‌ها و ایجاد دغدغه در آنان توانسته در جهت رشد نوجوانان روستا گام‌های ارزشمندی بردارد که ماحصل این تلاش و دلسوزی تربیت حافظان کل از میان دختران و پسران روستا و پیشرفت چشمگیر تحصیلی آنان بوده است.

در این چندسالی که حاج آقا عباسی در قامت امام روستا در این منطقه مشغول به کار است، توانسته تأثیرگذاری خوبی روی جوانان داشته باشد و آنان بسیاری را گرد مسجد محله جمع کرده است، حتی نونهالان نیز در جمع‌های آنان حضور دارند و شیفته اخلاق نیکو این امام محله شده‌اند.

حالا اما مهمترین دغدغه حجت الاسلام عباسی مسئله نبود شغل و بیکاری جوانان روستاست که گاهی آن‌ها را ناچار به فاصله گرفتن از این منطقه و دور شدن از مسجد محله می‌کند که امید است روزی با فراهم شدن شرایط کار برای جوانان چنین مناطقی، از مهاجرت موقتی و دائمی آنان جلوگیری شود و راه برای حضور مداوم آنان در سنگر مسجد و تثبیت عقاید و اعتقادات‌شان گشوده شود.

انتهای پیام/

امام محله ای که خود را  وقف خدمت به مردم روستا کرده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha