یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم گفت: پیام غدیر و عاشورا یک چیز است و آن ولایت حاکم از جانب خداست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق در آستانه محرم الحرام در همایش خواهران مبلغه گفت: پیام غدیر و عاشورا یک چیز است و آن ولایت حاکم و ولایت او از جانب خداست. خدای تعالی در واقعه غدیر با ارسال آیه (إن لم تفعل فما بلغت رسالته) و اخطاری که در آن نهفته است می‌خواست این مسیر را اصلاح کند.

وی در ادامه، هدف سیدالشهداء (ع) را تکامل مسیر انسان به سوی خدای سبحان دانست و اظهار داشت: فداکاری امام حسین (ع) در جهت اصلاح همین مسیر بوده و سخن خداوند در قرآن که فرموده است ( إن مکناهم فی الأرض أقاموا الصلاة وآتوا الزکاة وأمروا بالمعروف و نهوا عن المنکر) ارتباط مستقیم با حکومت حاکم عادل دارد و امام نیز در همین مسیر جانفشانی کرده است.

سید عمار حکیم با تأکید بر اینکه در نقل واقعه طف باید به مستندات صحیح رجوع کرد، افزود: آنچه در کربلا اتفاق افتاد یک قضیه تاریخی صِرف نبوده بلکه تمام آنچه در کربلا اتفاق افتاده است درسی برای همه مکانها و زمانهاست و چه زیبا گفته شده است که کل یوم عاشوراء و کل ارض کربلاء و ما باید آن درس‌ها را استخراج کرده، رمزگشایی نموده و برای مردم بیان کنیم و مشکلات روز چون انحطاط اخلاقی و مانند آن را با نگاه به معارف کربلا و تطبیق دادن معالجه کنیم.

رئیس جریان حکمت ملی عراق با اشاره به اینکه آرزوی بودن با امام حسین (ع) با ذکر «یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزا عظیما» کافی نیست تصریح کرد: امروز نیز می‌توان با آن امام بود و اگر کسی می‌خواهد با ایشان باشد باید همین شیوه‌ اصلاح را رویکرد خود قرار دهد.

سید عمار حکیم: مشکلات روز را با نگاه به معارف کربلا معالجه کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha