شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ ابراهیم زکزاکی

حوزه/ به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم جمعی از وکلا و اعضای جنبش اسلامی نیجریه با شیخ ابراهیم زکزاکی در محل اقامتگاه وی در شهر ابوجا دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم جمعی از وکلای شیخ ابراهیم زکزاکی و نمایندگان نهضت اسلامی در ایالات مختلف نیجریه با ایشان در محل اقامتگاهش در شهر ابوجا پایتخت کشور نیجریه دیدار و گفت‌وگو کردند.

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه در این دیدار ضمن تبریک عید سعید غدیر خم این روز را جشن ولایت و امامت خواند و افزود: واقعه غدیر را میتوان شاه کلید و معیار تشخیص حق از باطل دانست زیرا که در آن روز و مکان مبارک مسیر و آینده امت توسط سرور کائنات حضرت محمد مصطفی (ص) ترسیم شد و به اذن و خواست پروردگار، مسلمین موظف به تبعیت و اطاعت از این فرمان شدند.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه در ادامه همچنین این نکته را متذکر شد: همانگونه که شیعیان با اهتمام و تلاش خود اجازه ندادند که مسئله عاشورا و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) به حاشیه رانده شود و رنگ و بوی خود را از دست دهد در مسئله غدیر و عید ولایت نیز باید سنگ تمام بگذارند و این روز را به احسن وجه گرامی بدارند تا دشمنان نتوانند با شبهه افکنی و خصومت واقعه غدیر را خدشه دار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha