دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش طلایه داران عفاف و حجاب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: باید به دنیا فهماند که دست‌یابی به مدارج علمی به معنای پشت کردن به مفاهیم ارزشی دینی و رویکرد به مظاهر فریبای تمدن غربی نیست بلکه حجاب پاسخی به ندای فطرت و نشانِ تمدن و فرهنگ اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، به همت مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم و به مناسبت روز عفاف و حجاب «همایش طلایه داران عفاف و حجاب» با سخنرانی خانم حسینی واعظ مدیر استان در پارک این شهر برگزار شد.

در این مراسم، خانم حسینی واعظ با اشاره به فلسفه حجاب بیان کرد: پوشش بانوان در اسلام یک اصل تعبدی نیست، بلکه مصلحت‌ها و حکمت‌هایی دارد، از جمله اینکه حجاب، عامل خودسازی و تهذیب نفس است زیرا زنان را از خودآرایی و خودنمایی باز می‌دارد.

وی به دیگر مصلحت‌های رعایت حجاب اشاره کرد و حفظ نظام خانوادگی و علایق زوجیت، جلوگیری از کامیابی‌ها از زن در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و دفاع از حقوق شخصی، تعلیم و تعلّم و نیز احساس امنیت روحی و حراست آنان از خطرات احتمالی را از دیگر موارد برشمرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان پیرامون ارزش حجاب گفت: باید به دنیا فهماند که دست‌یابی به مدارج علمی به معنای پشت کردن به مفاهیم ارزشی دینی و رویکرد به مظاهر فریبای تمدن غربی نیست بلکه حجاب پاسخی به ندای فطرت و نشانِ تمدن و فرهنگ اسلامی است؛ فزونی‌بخش حرمت زنان و مایه سلامت جسم و آرامش روان جامعه است.

حسینی واعظ به دیدگاه اسلام پیرامون حجاب و عفاف پرداخت و توضیح داد: اسلام طرفدار پرده‌نشینی نیست بلکه می‌خواهد زن در حضور نامحرم و بدون کناره‌گیری از اجتماع خود را بپوشاند.

وی در راستای آثار و نتایج حفظ حجاب و عفاف گفت: رعایت پوشش اسلامی در قالب دو اصل (پوشیدگی) و (سادگی) آثار و نتایج مهمی از لحاظ فردی و اجتماعی به همراه دارد که امروزه دشمن تلاش دارد تا از طرق مختلف همچون ماهواره و یا شبکه های اجتماعی بدحجابی را به‌ویژه در بین نسل جوان ترویج دهد و به انقلاب و ارزش‌های اسلامی ضربه وارد کند.

استاد حوزه خواهران افزود: در دین مبین اسلام به رعایت حجاب و عفاف تاکید شده است و در این راستا احادیث اهل بیت(علیهم‌السلام) نشان می دهد که رعایت این دو مهم تنها مختص به دوره خاصی از زمان نیست بلکه در همیشه تاریخ به آن اشاره شده است، زیرا رعایت حجاب، فرد و جامعه را در امنیت و سلامت قرار می‌دهد.

حسینی واعظ یادآور شد: تاریخ گواه است که در همه ادوار، قهرمانانی برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام جان خود را تقدیم کرده‌اند؛ گاهی دفاع از وطن بوده و گاهی دفاع از حجاب که حادثه ۲۱ تیرماه سال ۱۳۴۱ مردم در اعتراض به کشف حجاب و توطئه بر علیه حجاب در مقابل دستگاه سلطنت مقاومت کردند و تعداد زیادی در این راه جان خود را تقدیم کردند.

در پایان مراسم از مؤثرین و فعالان عرصه حجاب و عفاف تجلیل به عمل آمد.

حجاب یعنی افزایش حرمت زن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha