شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار نخبگان دانشکده صدا و سیما با تولیت مسجد مقدس جمکران

حوزه/ جمعی از مدیران و اعضای کانون دانش آموختگان دانشکده صدا و سیمای قم با حضور در مسجد مقدس جمکران با حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت این مکان مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران طی سخنانی در این نشست به تبیین خلاء های موجود در فضای رسانه ای کشور و تلاش های رسانه ای دشمنان برای نابودی دین و انقلاب پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه دانشکده صدا و سیما فرصتی طلایی برای ارتقای سطح محتوای دینی در تولیدات رسانه ای با تربیت نیروهای مومن و متعهد است، راه اندازی این دانشکده را اقدامی ارزشمند توصیف و بر حمایت و گسترش این مجموعه برای کادرسازی و ورود هر چه بیشتر افراد مومن به عرصه تولید رسانه تاکید کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران اماکن مقدس و اعتاب را فضایی مناسب برای اثرگذاری بر دلها عنوان کرد و بر استفاده رسانه ها از این فضا برای تولید آثار فاخر، ارزشمند و تاثیرگذار تاکید کرد.

در ابتدای نشست، حجت الاسلام حسنی سعدی دبیر کل کانون دانش آموختگان دانشکده صدا و سیما با اشاره به اینکه این دانشکده در سال ۱۳۷۶ به عنوان حلقه واسط صدا سیما و حوزه علمیه قم تاسیس شد، اظهار کرد: در این دانشکده آموزش سه ضلع برنامه سازی یعنی پژوهش، فیلمنامه و تولید با حضور طلاب صورت می گیرد و در سالیان گذشته بالغ بر ۶۵۰ فارغ التحصیل در این رشته ها داشته ایم.

وی ابراز کرد: رصدی که انجام شده بالغ بر ۶۰ درصد فارغ التحصیلان دانشکده جذب صدا و سیما شدند و ۱۰ درصد نیز به صورت شخصی و یا در مؤسسات رسانه ای مشغول به فعالیت هستند.

معاون آموزشی دانشکده دین و رسانه صدا و سیما با اشاره به اینکه کانون دانش آموختگان تلاش دارد شبکه ای قوی در حوزه دین و رسانه تشکیل دهد، گفت: نخستین جلسه دور جدید فعالیت کانون را در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌کنیم و امیدواریم حضرت ولی عصر(عج) توفیق سربازی در حوزه رسانه را به ما عنایت کنند.

در ادامه نشست، برخی از دانش آموختگان و مدیران دانشکده دین و رسانه صدا و سیما به بیان نقطه نظرات خود در خصوص فعالیت رسانه‌ای در حوزه دین، نقش رسانه در جهاد تبیین، ظرفیت رسانه برای ترویج مهدویت و امیدآفرینی در جامعه و... پرداختند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha