شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله حسینی بوشهری و رئیس بنیاد شهید

حوزه/رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:دوام انقلاب اسلامی در برابر مشکلات و توطئه‌های دشمنان را مدیون از خودگذشتگی شهداء و ایثارگران هستیم و نقش این عزیزان بر کسی پوشیده نیست.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهارکرد: بعد از امدادهای الهی و رهبری‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، شهداء و ایثارگران، کسانی هستند که این انقلابی را که امروز در زیر سایه آن زندگی می‌کنیم، در برابر تمامی تهدیدها، دشمنی‌ها و تحریم‌ها، حفظ کردند و سهم وافر آن‌ها در این مسأله، قابل محاسبه نیست.

رئیس جامعه مدرسین مسئولیت خدمت به خانواده شهداء و ایثارگران را مسئولیتی خطیر توصیف کرد و ابراز داشت: خدمت در بنیاد شهید یکی از مصادیق روشن عمل صالح و باقیات الصالحات است.

وی دوام انقلاب اسلامی در برابر مشکلات و کارشکنی‌های دشمنان را مدیون از خودگذشتگی شهداء و ایثارگران و خانواده‌های آنان دانست و خاطر نشان کرد: بعد از امدادهای الهی و رهبری‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، شهداء و ایثارگران، کسانی هستند که این انقلابی را که امروز در زیر سایه آن زندگی می‌کنیم، در برابر تمامی تهدیدها، دشمنی‌ها و تحریم‌ها، حفظ کردند و سهم وافر آن‌ها در این مسأله، قابل محاسبه نیست.

امام جمعه قم افزود: حرکت انقلاب اسلامی در راستای حرکت انبیاء الهی و مطابق با فطرت انسانی است و برای همین توانسته است در دل‌ها نفوذ کند. به همین خاطر، در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، شرق و غرب این نظام را تهدیدی در برابر خود می‌دیدند؛ و می‌دانستند که مارکسیسم را در شرق و لیبرال دموکراسی را در غرب، نابود خواهد کرد و از همین رو جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند.

مسئولین برای حل مشکلات مردم تلاش کنند

وی ضمن تأکید بر لزوم تلاش مسئولین برای حل مشکلات مردم، تصریح کرد: هر جا جبهه حق در برابر جبهه باطل ایستاده است، مشکلاتی از ناحیه جبهه باطل ایجاد شده است؛ اما مسئولین باید تلاش کنند تا مشکلات مردم حل شود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیپلماسی فراگیر دولت در ارتباط با دیگر کشورها گفت: در دولت سیزدهم گشایش‌هایی احساس می‌شود. خصوصا آنکه دولت، دیپلماسی و سیاست خارجی خود را تنها به چند کشور محدود نکرده است.

وی اظهار داشت: دشمن نتوانسته است راه و حرکتی که شهداء آغاز کرده‌اند را خاموش کند و از همین رو، کینه آن‌ها را در دل داشته و برای متوقف کردن این حرکت، نسبت به جذب خانواده و فرزندان شهداء طمع ورزیده است؛ بنابراین بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به واسطه تعریف فعالیت‌های مختلف فرهنگی، در تقویت جایگاه خانواده‌های شهداء و ایثارگران تلاش کند، تا در نهایت این خانواده‌ها نقش الگویی در جامعه پیدا کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، تأسیس معاونت آموزش و پژوهش در مجموعه بنیاد شهید را کاری ارزشمند توصیف کرد و افزود: در امر آموزش فرزندان شهدا و ایثارگران، باید تک تک لحظات این عزیزان مورد توجه قرار گیرد تا برای تصدی مسئولیت‌های مختلف نظام آماده شوند؛ چرا که اگر کسانی که درد کشیده انقلاب هستند، مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند، راه پیشرفت این انقلاب هموارتر خواهد شد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گزارشی از وضعیت، مشکلات، خدمات و اهداف پیش روی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کرد و حضور پررنگ در عرصه‌های فرهنگی از جمله پشتیبانی از آثار هنری با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی را از جمله اهداف این بنیاد معرفی کرد.

توجه به چرایی و هدف از تأسیس بنیاد شهید، احیای دانشگاه شاهد، ایجاد معاونت آموزشی و پژوهشی و تأکید بر برقراری عدالت در خدمت رسانی به خانواده‌های شهداء و ایثارگران، از جمله مباحثی بود که وی در این دیدار به آن اشاره کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha