یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حلی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به استفاده از ظرفیت پژوهش‌های خام، گفت: اساتید سطح بالایی داریم که دست نوشته و تحقیقاتی دارند که به دلیل تداخلات و اشتغالات فراوان فرصت تبدیل این ها را به مقالات پژوهشی ندارند اگر فرایندی تشکیل شود که این آثار خام با کمک سایرین به آثار پژوهشی تبدیل شود با حجم قابل توجه و غنی مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم عزیزاللهی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در آیین اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی(ره) استان قم که در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره با اشاره به استفاده از ظرفیت بالقوه حوزه علمیه خواهران برای حضور در این جشنواره عنوان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران با ظرفیت بالقوه خود حضور پیدا کرده است که باید برای آن محاسبه و مراقبه پژوهشی داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش معاونت‌های پژوهش مدارس علمیه گفت: اگر حوزه علمیه خواهران رشد ۱۰۰ درصد در میزان شرکت کنندگان و برگزیدگان داشته است حاصل تلاش این بزرگواران است.

خانم عزیزاللهی با بیان اینکه در هر فرآیندی، قبل و ماقبل بسیار مهم است، گفت: اگر ما امروز از فرهنگ سازی پژوهش صحبت می‎کنیم و ارگان‌های مختلف از افزایش حضور خبر می‌دهند باید بررسی کنیم این حضور حاصل چه فرایندی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به اینکه دو سبک برای آموزش فرزندان وجود دارد، تصریح کرد: در روش اول والدین پیگیر هستند تا تحصیل فرزند محقق شود اما در سبک دوم زمینه فراهم شده است و فرزندان خودشان ادامه می‌دهند.

وی افزود: در برنامه بازدید جامع که از طلاب صورت می‌گیرد باید سنجیده شود که چه میزان از انتقادات طلاب زمینه پژوهشی دارد و طلاب دغدغه پژوهش دارند؛ زیرا این امر منعکس کننده فرهنگ سازی پژوهشگری در طلاب است.

خانم عزیزاللهی با اشاره به بازنشر آثار برگزیدگان جشنواره علامه حلی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم آثار برگزیدگان را بررسی کنیم تا چقدر مناسب مجامع عمومی است و چند درصد ظرفیت رسانه‌ای کردن، گفتمانی و برگزاری به شکل کرسی و... دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به استفاده از ظرفیت پژوهش‌های خام، تصریح کرد: اساتید سطح بالایی داریم که دست نوشته و تحقیقاتی دارند که به دلیل تداخلات و اشتغالات فراوان فرصت تبدیل این ها را به مقالات پژوهشی ندارند و این‌ها جز آثار مورد انصراف باقی ماندند. اگر فرایندی تشکیل شود که این آثار خام با کمک سایرین به آثار پژوهشی تبدیل شوند با حجم قابل توجه و غنی مواجه خواهیم شد.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha