دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه / عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه حافظان، جهاد تبیین با قرآن کریم در جامعه است، جهاد معانی مختلفی دارد، با توجه به شرایط در عرصه‌های مختلف نیاز به جهاد ضرورت پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم گردهمایی سالانه مدیران و مسئولان شعبه موسسه قرآنی، فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) امروز، در زائر شهر رضوی به‌روز مباهله و آیه‌ای که در قرآن به این روز اشاره دارد پرداخت و اظهار داشت: مباهله اتفاق بزرگی در تاریخ شکوهمند بزرگ اسلام بود که عظمت این دین را نشان داد.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام اگر با فردی گفت‌وگو کنید که حق را نمی‌خواهد قبول کند، حرف اسلام فقط شمشیر نیست، بلکه حربه اسلام احتجاج است، هرکدام از این‌ها مؤثر نبود و هرکدام از این‌ها مؤثر نبود با سلاح سرد به میدان مبارزه خواهد آمد و در برابر زور تسلیم نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه حافظان قرآن کریم امروز در سنگر جهاد هستند، یادآور شد: وظیفه حافظان، جهاد تبیین با قرآن کریم در جامعه است، جهاد معانی مختلفی دارد، با توجه به شرایط در عرصه‌های مختلف نیاز به جهاد ضرورت پیدا می‌کند.

وی افراد مؤثر در جهاد فرهنگی را حافظان و فعالان قرآنی بیان کرد و گفت: نهادهای آموزشی به‌خصوص آموزش‌وپرورش به مسئله آموزش قرآن کریم توجه ویژه داشته باشند.

در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر موسسه بیت الاحزان با اشاره به اهمیت همکاری آموزش‌وپرورش با موسسه‌های قرآنی اظهار کرد: توسعه همکاری‌های آموزش‌وپرورش با مؤسسات حفظ قرآن کریم و ایجاد مدارس قرآنی، موجب رشد توسعه ظرفیت‌های قرآنی، تحولات گسترده دینی در جامعه خواهد شد.

گفتنی است گردهمایی سالانه مدیران شعب موسسه قرآنی و فرهنگی بیت الاحزان با حضور ۱۶۰ نفر از استان‌های فارس، یزد، ارومیه، کرمان در زائر شهر رضوی مشهد برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha