پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/ آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی با بیان این که منبر و تبلیغ دینی موجب شد حماسه حسینی به دست ما برسد، گفت: اگر امروز منبر و تبلیغ به حاشیه برود و یا تعطیل شود، حماسه عاشورا تحریف خواهد شد و لذا هیئات مذهبی باید به منبر و تبلیغ اهمیت بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تکاب که در مصلای بقیة الله(عج) این شهر برگزار شد، با تقدیر از اقدام مردم شهرستان در برپایی مراسمات و جشن های بی نظیر عید غدیر و دهه امامت ولایت اظهار داشت: ماه محرم در پیش است که در آن شور و شعور با هم در آمیخته است و متولیان باید باید به مسئله حقوق الهی و حق الناس توجه بکنند و عزاداری های نباید موجب تضییع نماز باشد و هدف از برگزاری مراسمات محرم احیای واجبات دینی خصوصا نماز است.

وی افزود: باید برنامه های عزاداری خصوصاً در عاشورا به گونه ای برنامه ریزی شود که به نماز جماعت ظهر عاشورا ختم بشود و امام حسین(ع) برای بقای سنت های الهی و واجبات دینی شهید شدند و طول دادن مراسمات عزاداری تا نیمه های شب معنایی ندارد و تمام فضیلت ها در این است که انسان به وسیله این شور و شعور حسینی به خداوند برسد.

امام جمعه تکاب گفت: عدم سد معابر، احترام دستجات عزاداری به همدیگر و رعایت حقوق همسایگان و اهالی باید در اولویت عزاداری ها باشد و حرکت های ما باید به سمت اتحاد و همدلی پیش برود و هیئات باید به اندازه دارایی های خودشان هزینه کنند و بعضا برخی ها در ماه محرم متوجه هزینه ها نمی شوند و بعد از عزاداری به دنبال تامین هزینه های خود از این کوچه به آن کوچه می روند.

وی با بیان این که این منبر و تبلیغ دینی بود که موجب شد این حماسه حسینی به دست ما برسد، گفت: اگر امروز منبر و تبلیغ به حاشیه برود و یا تعطیل شود، حماسه عاشورا تحریف خواهد شد و لذا هیئات مذهبی باید به منبر و تبلیغ اهمیت بدهند و ارزش شور حسینی به این است که شعور پیدا کنیم و این شعور با منبر به دست می آید.

حجت الاسلام کوهی تصریح کرد: رهبر انقلاب چند روز قبل فرمودند نسبت به تبلیغ نگران هستم و هیئات و مساجد باید به این مسئله توجه کنند که تبلیغ دین در اولویت برنامه های آن ها قرار گیرد؛ متاسفانه در برخی دستجات طبل ها در اولویت قرار می گیرند و حتی جلوی رسیدن صدای نوحه خوان به مردم می شود.

وی ادامه داد: اگر تبلیغ به حاشیه برود، سیلی خواهیم خورد و همان اتفاقاتی در کشور خواهد افتاد که امروز در غرب اتفاق می افتد.

امام جمعه تکاب در ادامه به روز خانواده اشاره کرد و گفت: باید خانواده ها مراقبت کنند که محبت و مودت بین آن ها کم نشود و اگر به این نکته توجه شود زندگی ها مستحکم خواهند شد و لذا این اصل اساسی باید در زندگی رعایت شود و زوجین باید عشق و محبت شان را نسبت به هم دیگر اظهار کنند.

وی تصریح کرد: بازنشستگان از اقشار محترم به شمار می روند که سالها برای این کشور زحمات فراوان کشیده اند و لذا باید از سوی مردم و مسئولین مورد احترام و تکریم قرار گیرند و یکی از مهم ترین مطالبات بازنشستگان از دولت و مجلس، توجه به مسئله همسان سازی حقوق آن ها است و باید مسئولین به صورت فوری این مسئله را به سرانجام برسانند تا حقوق بازنشستگان ضایع نشود.

حجت الاسلام کوهی در ادامه به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: همه علمای اسلام در طول تاریخ دغدغه این را داشتند که قوانین کشور با نظارت شرع و قانون الهی باشد و این آرزوی دیرینه علمای اسلام به دست امام امت در سال ۵۹ محقق شد و امسال انتخابات بسیار مهمی در پیش داریم و ان‌شاءالله شورای نگهبان مثل سال های قبل به وظائف خود عمل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امسال سال انتخابات است باید همه مردم مسئولین در جهت حضور پررنگ مردم در انتخابات تلاش کنند و که حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب قدرت مند شدن نظام و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

امام جمعه تکاب در ادامه گفت: حضور بنده در روستاها برای شناسایی مشکلات مردم و شنیدن حرف آنان و محرومیت آن ها و رساندن این مشکلات به گوش مسئولین است و این مسیر را نیز ادامه خواهم داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha