یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه آبپخش

حوزه/ امام جمعه آبپخش گفت: اگر به دنبال این هستیم که زن و شوهر در اخلاق و رفتار همدیگر در خانواده چگونه با هم رفتار کنند، الگوی آنها باید حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام خداداد رضایی امام جمعه آبپخش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر آبپخش، اظهار داشت: اگر به دنبال این هستیم که زن و شوهر در اخلاق و رفتار همدیگر در خانواده چگونه با هم رفتار کنند، الگوی آنها باید حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) باشد.

وی افزود: حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای انسان در برخورد با پدر و مادر و فرزندان، در مشکلات زندگی و روزمره و در نابسامانی اقتصادی که در خانواده وجود دارد، یک الگو هستند.

امام جمعه آبپخش، ضمن تبریک ۲۶ تیر ماه سالروز تأسیس شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان ۲۶ تیرماه به فرمان امام خمینی(ره) و بر اساس قانون اساسی بنا نهاده شد، شورای نگهبان در سال ۱۳۶۲ شروع به فعالیت کرد و بر گرفته از احکام نورانی دین است، اما متاسفانه بعضاً به دلیل عدم شناخت و تعمداً، شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیان ارزشمندشان نسبت به وظیفه‌ای که شورای نگهبان دارد و در قانون اساسی هم دیده شده، دو وظیفه اساسی مطرح کردند، یکی تشخیص موافقت قوانین مجلس با قانون اساسی، یعنی این وظیفه بزرگی که قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان گذاشته، ضامن اسلامیت قوانین است که در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان مجلس می رسد و وظیفه دیگر هم تفسیر قانون اساسی که آن هم وظیفه بسیار سنگینی است و جایی که ابهام داشته باشد، فصل الخطاب تفسیر شورای نگهبان می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha