چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
جلسه طلاب کبودراهنگ

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: اگر طلاب و فضلا می خواهند موفق باشند، باید پیامبرگونه با مردم رفتار کنند؛ مردم باید دلسوزی را از ما ببینند و همراه دین گردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملکی در جلسه طلاب و فضلای کبودرآهنگی مقیم حوزه علمیه قم، اظهار داشت: حضور طلاب و فضلا در جمع مردم از ضروریات است و فضلایی که در قم حضور دارند، باید هجرت داشته و به منطقه خود برای تبلیغ برگردند.

وی ابراز داشت: طلبگی، سختی های خاص خود را دارد و ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که بتوانیم جزو فضلای مثمرثمر در جامعه باشیم.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم خاطرنشان ساخت: مخاطب شناسی از ضروریت ها برای طلاب و فضلاست و رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با طلاب و روحانیون بر این مهم تأکید کردند.

سخنران این جلسه بیان داشت: باید مطابق با مشکلات و معضلات منطقه، تبلیغ کرد و به حل مسئله مردم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار داشت: اگر طلاب و فضلا می خواهند موفق باشند، باید پیامبرگونه با مردم رفتار کنند؛ مردم باید دلسوزی را از ما ببینند و همراه دین گردند.

وی ابراز داشت: اخلاق و تربیت، دیدنی است و باید با عمل، اخلاق و تربیت را همگانی کرد.

موفقیت روحانیت با رفتارِ پیامبرگونه است / دلسوز مردم باشیم

قائم مقام مدیرحوزه های علمیه در قم به برخی تبلیغات سوء علیه دین و روحانیت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باید با مردم گفت و گو کرد و با جنگ ترکیبی که دشمن به راه انداخته، مقابله نمود.

سخنران این جلسه بیان داشت: باید در گام دوم انقلاب که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند، بهتر از قبل عمل کرده و مطابق با دستورات ایشان به پیش برویم.

همچنین در این جلسه، دکتر حدادی، معاون سلامت و بیمه مرکز خدمات حوزه نیز اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه های علمیه در سه عرصه مهم «مسکن و معیشت»، «فرهنگی» و «سلامت و بیمه ها» از طلاب و فضلا پشتیبانی می کند.

وی با اشاره به ابراز داشت: بیمه های پایه، بیمه تکمیلی، معمرین و خانواده مرحومین و بیماران خاص و صعب العلاج چهار شاخه بخش «سلامت و بیمه» مرکز خدمات حوزه است.

موفقیت روحانیت با رفتارِ پیامبرگونه است / دلسوز مردم باشیم

معاون سلامت و بیمه مرکز خدمات حوزه خاطرنشان ساخت: هر طلبه ای که وارد حوزه شده و کد طلبگی را دریافت می کند، می تواند بیمه درمان را دریافت کرده و پس از اتمام سطح یک، بیمه تأمین اجتماعی را دارا خواهد شد.

دکتر خدادی بیان داشت: بحمدالله اقدامات خوبی برای بیماران خاص و صعب العلاج از سوی مرکز خدمات حوزه صورت گرفته که یکی از آنان، اسکان بیمار در شهرهای دارای قطب پزشکی همچون تهران، شیراز و یزد است.

معاون سلامت و بیمه مرکز خدمات حوزه در پایان به برخی از سوالات طلاب و فضلا پیرامون بیمه طلاب پاسخ داد.

موفقیت روحانیت با رفتارِ پیامبرگونه است / دلسوز مردم باشیم

حجت الاسلام مجیدی، نماینده طلاب و فضلای کبودرآهنگ نیز در این جلسه اظهار داشت: طلاب و فضلا دارای دغدغه های گوناگونی هستند که مسئولان حوزوی همچون حجت الاسلام والمسلمین ملکی به عنوان قائم مقام مدیریت در حوزه علمیه قم می توانند به حل آن کمک نمایند.

وی ابراز داشت: شهرستان کبودرآهنگ قریب به ۳۵۰ طلبه در قم دارد و بحمدالله بانک اطلاعات طلاب کبودرآهنگ نیز تشکیل شده که در حال تکمیل می باشد.

نماینده طلاب و فضلای کبودرآهنگ خاطرنشان ساخت: یکی از دغدغه های طلاب و فضلا، دغدغه معیشتی و شغلی است تا بتوانند از مشکلات موجود بکاهند.

حجت الاسلام مجیدی بیان داشت: یکی از ظرفیت هایی که برای طلاب و فضلا وجود دارد، ظرفیت فعالیت تخصصی مشاوره و کار کودک از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است که می توانیم برای این عزیزان تشکیل پرونده دهیم.

وی اظهار داشت: شناسایی نخبگان و مسئولان استانی و شهرستانی از برنامه های ماست تا بتوانیم از ظرفیت این بزرگواران در موضوعات گوناگون استفاده نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha