دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نایین

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر لزوم حفظ عفت و حیا در زنان، تحکیم بنیان خانواده و ایجاد جامعه سالم را از مهمترین اثرات رعایت حجاب و عفاف در بانوان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم میرعسکری، استاد حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) نائین صبح امروز در جمع بانوان هاشم آباد با تبیین فلسفه حجاب به تفسیر آیات ۳۱ سوره نور و ۵۹ سوره حجرات پرداخت و با تکیه بر معنای لغوی خمر و جلابیب، آیات فوق را دستوری الهی بر مسئله حجاب و پوشش زن مسلمان در همه اعصار معرفی و اظهار کرد: رویکرد روانشناسی اسلامی و تفاوت های زن و مرد از نظر روانشناسی جنسیتی، نوع حجاب زن و مرد را مشخص می‌کند و بحث عفاف و حیا در کنار حجاب از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه خواهران ضمن مقایسه برتری حجاب و پوشش بر اساس قانون فیزیک، به تأثیر پوشش نامناسب بانوان بر ترشح دوپامین مغز آقایان نیز اشاره و بیان کرد: زمانی که بانوان با پوشش نامناسب در جامعه ظاهر می شوند، مغز آقایان با دیدن صحنه های تحریک کننده زنان، شروع به ترشح دوپامین می کند.

وی ادامه داد: اعتدال و تنظیم دوپامین به واسطه پرولاکتین در مغز باید انجام شود که این امر در اثر رابطه جنسی سالم ایجاد می شود و زمانی که مرد به دفعات زیاد در جامعه با وضعیت نامناسب و انواع ظواهر تحریک کننده مواجه شود و از راه سالم نتواند پرولاکتین ترشح کند که منجر به تعدیل دوپامین شود، مجبور به سرکوب دوپامین های اضافی شده و این امر باعث افسردگی و آسیب های روحی برای جنس مرد می شود که گاهی منجر به تزلزل بنیان خانواده ها نیز می شود.

میرعسکری در ادامه با تأکید بر لزوم حفظ عفت و حیا در زنان، تحکیم بنیان خانواده و ایجاد جامعه سالم را از مهمترین اثرات رعایت حجاب و عفاف در بانوان عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha