سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: مجمع نمایندگان طلاب، مطالبه گر منویات رهبر انقلاب در موضوع تبلیغ است و همه باید در میدان عمل حضور داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در مجمع عمومی نمایندگان طلاب که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تکلیفی را بر دوش حوزویان قرار داده اند و مجمع نمایندگان طلاب نیز در تحقق این تکلیف، سهم داشته و باید تمام تلاش خود را برای تحقق آن انجام دهد.

وی ابراز داشت: نمایندگان طلاب و فضلا در تمام فعالیت های خود به صورت جهادی عمل نموده و باید برای تقویت مسئله تبلیغ در حوزه نیز جهادی عمل نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: یکپارچگی مراکز تبلیغی حوزه اعم از معاونت تبلیغ حوزه، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، اوقاف و ... از ضروریات است و این مراکز باید حامی و همراه مبلغان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان داشت: مجمع نمایندگان طلاب، مطالبه گر منویات رهبر انقلاب در موضوع تبلیغ است و همه باید در میدان عمل حضور داشته باشیم.

وی اظهار داشت: تشویق و تحسین مبلغین از سوی مسئولان نهادهای حوزوی، یکی از مهمترین مسائل در تقویت مسئله تبلیغ در حوزه است و همه باید از مبلغان حمایت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: مبلغین و منبری های ما نیز باید توجه داشته باشند که باید از کتب غنی و محتوای اصیل برای تبلیغ خود استفاده کنند و محتواهای نوین تبلیغی در خور شأن مخاطب ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان ساخت: انتظارات از کمیسیون تبلیغات مجمع نمایندگان طلاب بالاست و اعضای این کمیسیون باید جهادگونه در این زمینه فعالیت کنند.

مطالبه‌گر تحقق منویات رهبر انقلاب برای اولویت دادن تبلیغ در حوزه هستیم

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی، نماینده طلاب و فضلای شیراز و مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه به عنوان ناطق اول پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر طلاب و فضلا با ایشان، حرکت حوزه های علمیه و اولویت آن را ترسیم نموده و به زیبایی تبلیغ را به عنوان اولویت اول حوزه اعلام نموده اند.

وی اظهار داشت: عرصه تبلیغ میدانی و عملیاتی بر عهده معاونت تبلیغ حوزه های علمیه است؛ اما یکی از محورهای مهم فرمایشات رهبر انقلاب، ایجاد کانونی با سه مأموریت «مواد تبلیغی بروز»، «تنظیم شیوه های اثرگذار تبلیغی» و «تربیت مبلغ» بوده که بحمدالله این کانون به وجود آمده؛ اما نیاز به حمایت و همراهی دارد.

نماینده طلاب و فضلای شیراز ابراز داشت: «تبلیغ و ارتباطات»، یکی از ۱۶ حوزه دانشی تصویب شده در درختواره رشته ای مرکز مدیریت حوزه های علمیه است که ۱۷ رشته و ۳۸ گرایش در سطوح گوناگون تحصیلی، زیرمجموعه حوزه دانشی تبلیغ و ارتباطات است و البته هنوز تمام این رشته ها و گرایشات به صورت کامل فعال نشده است و ان شاءالله بتوانیم آن را فعال نماییم.

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب در موضوع تبلیغ را به مرحله عمل برسانیم و نیازمند کمک تمام دلسوزان و متخصصان هستیم.

مطالبه‌گر تحقق منویات رهبر انقلاب برای اولویت دادن تبلیغ در حوزه هستیم

همچنین حجت الاسلام والمسلمین گلزاده، نماینده طلاب قوچان نیز در این جلسه به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در زمان های گوناگون، منویاتی همچون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، حوزه انقلابی و ... را داشته اند و در دیدار طلاب و فضلا نیز به اهمیت مسئله تبلیغ اشاره داشتند که هوشیاری حوزویان را می طلبد.

وی اظهار داشت: مشکل امروز ما در مسئله تبلیغ، عدم هم افزایی و عدم در کنار هم بودن است؛ باید تمام امکانات تبلیغی کشور در کنار هم قرار گرفته تا بتوان شاهد اثرات بالای آن بود.

نماینده طلاب قوچان ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب در این مقطع باید با تمام توان و قوا در میدان حضور پیدا کرده و برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب تمام تلاش خود را داشته باشد.

حجت الاسلام گلزاده خاطرنشان ساخت: خروجی ارزیابی حوزه، سطح دینداری جامعه بوده و قوام زمین نماندن فرامین حضرت آقا، ارتقاء دینداری و ایمان جامعه است و مجمع نمایندگان طلاب نقش بسزایی در این زمینه دارد.

نماینده طلاب قوچان در پایان بیان داشت: مجمع نمایندگان طلاب به عنوان حلقه وصل میان بدنه حوزه با بزرگان و مسئولان، باید به هم افزایی و ساماندهی به امر تبلیغ در حوزه کمک نماید.

مطالبه‌گر تحقق منویات رهبر انقلاب برای اولویت دادن تبلیغ در حوزه هستیم

یکی از برنامه های این جلسه، تقدیر از حجت الاسلام سید امین شماعی به عنوان یکی از مبلغان منطقه اسکاتلند بود.

وی در این جلسه اظهار داشت: یکی از بخش های مهم در عرصه تبلیغ، تبلیغ بین الملل است که باید برای آن فکر و اندیشه ای شده و از استعدادها، ظرفیت ها و امکانات موجود، استفاده و بهره بهتری برد.

حجت الاسلام شماعی یادآور شد: اگر بتوانیم شیعیان کشورها را جذب کرده و برای آنان برنامه داشته باشیم، بسیار اثرگذار است و استقبال خوبی خواهد شد.

وی بیان داشت: باید برای دانشجویان مسلمان از کشورهای گوناگون که علاقه مند به ایران و ولایت فقیه هستند، دوره های کوتاه مدت یک ماهه در ایران برگزار شود تا بتوانیم اثرات مثبتی بر روی آنان داشته باشیم.

گفتنی است در این جلسه برخی از رؤسای مجامع استانی مجمع نمایندگان طلاب نیز به بیان برخی از پیشنهادات خود برای تقویت مسئله تبلیغ در حوزه پرداختند که از جمله آن: «ایجاد چرخه تولید محتوا و تولید دانش تبلیغ در حوزه»، «اولویت قراردادن مسئله تبلیغ در حوزه از سوی مسئولان مربوطه»، «ایجاد دانشکده تبلیغ»، «یکپارچه سازی سامانه تبلیغ در حوزه»، «ایجاد معاونت فرهنگی در حوزه»، «ایجاد گروه های تبلیغی زیر نظر نمایندگان طلاب»، «حمایت از مبلغان و گروه های تبلیغی»، «استفاده از تجربیات موفق گروه های تبلیغی موفق در کشور»، «تهیه محتوای تبلیغی بر اساس موقعیت فرهنگی هر استان»، «ایجاد بانک اطلاعات تبلیغی»، «اعلام فراخوان کشوری برای شیوه های تبلیغی»، «تقویت روحیه جهادی تبلیغ در میان طلاب»، «کادرسازی برای تبلیغ»، «تهیه مواد تبلیغی به روز و نوآورانه»، «برگزاری دوره های فن بیان برای تمام مبلغین»، «رصد میدانی دقیق منطقه ای»، «تبلیغ بر اساس تقسیم بندی مخاطبین»، «تقویت منزلت مبلغان»، «توجه به کلمه کانون در بحث تبلیغ مطابق با نظر رهبر انقلاب»، «حفظ مبلغین موجود در کشور»، «حل مشکلات مبلغان در سازمان تبلیغات»، «عدم مدرک گرایی در موضوع تبلیغ»، «ایجاد مرکز مدیریت تبلیغ»، «همگرایی جریانات تبلیغی در حوزه به این صورت که اعزام مبلغ از طرف سازمان تبلیغات، تولید محتوا و تبیین از سوی دفتر تبلیغات اسلامی، پشتیبانی از مبلغین از سوی سازمان اوقاف، تأمین نیروی انسانی از سوی مرکز مدیریت حوزه و نظارت و ارزشیابی فعالیت ها از سوی کانون تبلیغ با محوریت شخصی موجه و مقبول در حوزه» و .... بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha