یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تظاهرات در تل اویو

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

خیابان‌های تل‌آویو به تسخیر مخالفان نتانیاهو درآمد

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از موج جدید ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی تحت عنوان «مقاومت مدنی بی سابقه» یاد کرد و نوشت: انتظار می رود هزاران نفر در بیست و هشتمین هفته اعتراضات، شامگاه امشب (شنبه) به خیابان ها بیایند. بر اساس این گزارش، روز سه شنبه نیز به عنوان «روز مقاومت» نامگذاری شده تا علاوه بر امشب، راهپیمایی اعتراضی علیه کابینه حاکم در سراسر سرزمین های اشغالی برگزار شود. پیشتر، قرار بود این تظاهرات در روز دوشنبه برگزار شود. تظاهرات اعتراضی اسرائیلی ها علیه کابینه «بنیامین نتانیاهو» با تهدید همزمان سندیکاها و اتحادیه های مختلف به اعتصاب همراه بوده است. روز جمعه، «انجمن پزشکان» رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورت تصویب لایحه تغییرات قضائی، بیمارستان ها و دیگر مراکز پزشکی را به تعطیلی خواهد کشاند. گروه های مختلف از جمله کارمندان بخش فناوری های پیشرفته، اقتصاددانان، حقوق‌دانان و نظامیان درباره تبعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی تصویب لایحه تغییرات قضائی توسط کابینه نتانیاهو هشدار داده اند. در پی تشدید اختلافات بر سر لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» کابینه رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای این رژیم از نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به شکل‌گیری احتمالی جنگ داخلی بین آنها در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» اعلام کرد: نوعی نگرانی در پلیس «اسرائیل» نسبت به تشدید تنش و دودستگی میان حامیان جناح راست و جناح چپ (ائتلاف کابینه و ائتلاف مخالفان) وجود دارد. این رسانه فاش کرد که پلیس رژیم صهیونیستی به شدت نگران شکل گیری جنگ داخلی درپی تشدید این اختلافات است. در همین حال، نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نشان می دهد که بیشتر صهیونیست‌ها نگران شکل‌گیری جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی هستند. طبق نتایج نظرسنجی این شبکه، به دلیل تشدید اعتراضات علیه لایحه تغییرات قضایی و تشدید اختلافات با پافشاری کابینه بر پیش بردن روند تصویب این لایحه، ۶۷ درصد صهیونیست‌ها نگران شکل گیری این جنگ داخلی هستند و ۲۹ درصد معتقدند که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. سه‌شنبه هفته گذشته نیز تظاهرات گسترده‌ای علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی برگزار شده بود و معترضان به لایحه تغییرات قضائی مطرح شده توسط کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی در خیابان‌ها چادر زده و با بستن تقاطع‌ها با وسایل مختلف و روشن کردن آتش، مانع عبور و مرور خودروها شدند. پس از آن شماری از افسران و نظامیان ذخیره و پزشکان و نیروهای واحد سایبری در رده های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در مخالفت با پیش برد این لایحه توسط کابینه، از خدمت سرباز می زنند. کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضایی را تصویب کند. تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضایی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است. روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

منبع: ایرنا

کسری بودجه آمریکا سر به فلک کشید

کسری بودجه دولت آمریکا در ۹ ماه اول سال مالی جاری تقریباً سه برابر شد و به نزدیک به ۱.۴ تریلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۱۷۰ درصد افزایش داشته است. این به دلیل افزایش چشمگیر هزینه‌های دولت آمریکا و کاهش درآمدهای مالیاتی است. هزینه تأمین مالی کسری نیز به دلیل افزایش نرخ بهره در حال افزایش است. این کسری به دلیل کاهش سود سرمایه‌گذاری در سال گذشته میلادی افزایش یافت و به کاهش درآمدهای مالیاتی منجر شد. شاخص اِس‌اَندپی، در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۲۰ درصد سقوط کرد که به افزایش سرمایه کمتر منجر و به نوبه خود باعث پرداخت مالیات کمتر شد. در همان زمان، هزینه‌های دولت آمریکا ۱۰ درصد افزایش یافت و پول بیشتری صرف برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی مانند مِدیکِر (Medicare، یک برنامه ملی بیمه اجتماعی) و بیمه مِدیکِید (Medicaid، برنامه بهداشتی آمریکا برای فقرا) و پرداخت‌های تأمین اجتماعی شد. دولت آمریکا همچنین مجبور شد ۵۲ میلیارد دلار برای پوشش سپرده‌های سه بانک ورشکسته بپردازد. نگرانی‌هایی درخصوص احتمال ادامه این روند وجود دارد. انتظار می‌رود دولت آمریکا در دهه آینده، بیش از کل بودجه دفاعی این کشور، برای پرداخت بهره هزینه کند. بحث‌های سیاسی فراوانی درباره نحوه مدیریت این موضوع وجود دارد: جمهوری‌خواهان مخالف افزایش درآمدها و مقامات کاخ سفید مخالف کاهش هزینه‌ها در برنامه‌های اصلی هستند. اگر دولت نتواند به طور مؤثر به این وضعیت رسیدگی کند، اوراق قرضه با رتبه اعتباری AAA این کشور ممکن است در خطر باشد.

منبع: ایرنا

وضعیت امنیتی اسرائیل خطرناک شد

رئیس پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفت: اوضاع امنیتی اسرائیل خطرناکتر از هر زمان دیگری شده است.گادی آیزنکوت روز شنبه افزود: خطرات کنونی امنیت اسرائیل در چند دهه گذشته بی سابقه است. وی پیشتر نیز نسبت به کاهش توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی هشدار داده بود. آیزنکوت هفته گذشته در سخنانی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: (رژیم) اسرائیل با واقعیتی پیچیده و انفجاری مواجه است که ما سالهاست از آن بی اطلاع هستیم. این اظهارات در حالی مطرح شده که بر اساس گزارش‌ها، همزمان با برگزاری جلسه کنست برای بررسی بخشی از لایحه جنجالی تغییرات قضایی، شماری از معترضان وارد ساختمان پارلمان شدند. تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضائی و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است. روسای گروه‌های مخالف رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد. در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه اصلاحات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه‌ای نداشته اما تشدید تنش‌های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث شده که «یاییر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند، به تازگی مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند. روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیست‌ها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

منبع: ایرنا

روپیه جای دلار اماراتی ها را گرفت

هند توافقنامه‌ای با امارات امضا کرد که به موجب آن معاملات تجاری میان دو کشور به جای دلار با روپیه انجام می‌شود. رویترز نیز روز گذشته به نقل از یک مقام آگاه گفته بود که هند ممکن است نخستین فرآیند پرداخت به روپیه در ازای نفت امارات را با شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) اجرا کند. بر اساس این گزارش، در جریان سفر امروز ناریندرا مودی، نخست وزیر هند به امارات، دو کشور همچنین توافق کردند که یک کانال ارتباطی فوری برای تسهیل نقل و انتقالات مالی فرامرزی ایجاد کنند. طبق بیانیه روز شنبه بانک رزرو هند، این دو توافقنامه اجازه معامله و پرداخت‌های فرامرزی را می‌دهد و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور را بیش از پیش ارتقا می‌دهد. هند که سومین وارد کننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، در حال حاضر بهای نفت امارات را به دلار پرداخت می‌کند. بانک مرکزی هند سال گذشته چارچوبی را برای پرداخت معاملات تجاری جهانی به روپیه اعلام کرده بود. حجم تجاری دوجانبه میان هند و امارات به ۸۴.۵ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ رسید.

منبع: مهر

بنزین ۱۴۰۲ ثابت ماند

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تکذیب شایعه سه نرخی شدن قیمت بنزین اظهار کرد: خبر سه نرخی شدن قیمت بنزین از اساس کذب است و نه دولت برنامه‌ای برای این مهم دارد و نه مجلس، زیرا چنین افزایش یا تغییری ابتدا باید در قانون بودجه سالانه کشور لحاظ شود و از آنجا که این تغییر و افزایش نرخ در قانون بودجه نیامده است، نرخ بنزین امسال هیچ تغییری نخواهد کرد. وی افزود: متأسفانه هر از چندگاهی چنین شایعاتی در رسانه‌ها و فضای مجازی پخش می‌شود، اما به‌عنوان سخنگوی کمیسیون انرژی از مردم می‌خواهم به هیچ عنوان به شایعه‌ها توجه نکنند، زیرا هیچ تغییر و افزایشی در قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۱۴۰۲ اتفاق نخواهد افتاد.

منبع: مهر

نتانیاهو راهی بیمارستان شد

جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه به خاطر انتقال نتانیاهو به بیمارستان لغو شده و به تعویق افتاد. در همین ارتباط نیز، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنا بر توصیه پزشکان، بنیامین نتانیاهو در بخش قلب بیمارستان شیبا تل هشومیر تحت مراقبت خواهد بود و به همین خاطر جلسه هفتگی فردا یکشنبه دولت لغو شده و به روز دوشنبه موکول شده است. ساعاتی پیش از این، منابع عبری از انتقال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به بیمارستان خبر دادند. بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بیمارستان شیبا (تل هشومیر) در رمات گان در شرق تل آویو منتقل شده است. همچنین رسانه صهیونیستی کان از انتقال نتانیاهو به علت حال نامساعد به بیمارستان خبر داد. همزمان دفتر نتانیاهو اعلام کرد که وی حالش خوب است و معایناتی روی او انجام شده است. در همین حال، شبکه عبری زبان کان نیز علت انتقال نتانیاهو به بیمارستان را گرمازدگی و بی‌حالی اعلام کرده است. دفتر نتانیاهو اعلام کرده که او روز گذشته در گرمای شدید به طبریا رفته بود و امروز احساس سرگیجه داشت و به سبب آن به بیمارستان شیبا منتقل شده است.

منبع: مهر

سرپیچی ارتش اسرائیل جنجالی شد

این در حالی است که سرپیچی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از خدمت نظامی در اعتراض به طرح جنجالی اصلاحات قضائی نتانیاهو نیز روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود. در تازه‌ترین سرپیچی‌های نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، ۳۵۰ تن دیگر از این نظامیان، در اعتراض به طرح جنجالی اصلاحات قضائی، تهدید به سرپیچی و عدم خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی کرده‌اند. رسانه‌های عبری روز گذشته نیز اعلام کردند که صدها نفر از نیروهای یگان سیرت متکال (یگان نخبه ویژه ارتش رژیم صهیونیستی) در اعتراض به طرح اصلاحات قضائی از خدمت نظامی امتناع کرده‌اند. در همین راستا، شبکه عبری زبان کان هم تاکید کرد که ۱۰۶ نفر از خلبانان و افسران ذخیره نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از حضور در دوره‌های آموزشی نظامی به سبب طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو خودداری کرده‌اند. اما در این میان حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون توجه به خواسته صهیونیست‌ها اعلام کرد که اعتراضات خلبانان و نیروهای اطلاعاتی سابق موجب توقف طرح اصلاحات قضائی نخواهد شد.

منبع: مهر

ایران به فینال والیبال جوانان جهان صعود کرد

مرحله نیمه‌نهایی بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال جهان امروز (شنبه ۲۴ تیر) با دو دیدار در منامه بحرین پیگیری شد. در دومین دیدار تیم‌های ایران و آرژانتین از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امشب (شنبه ۲۴ تیر) به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان غلامرضا مومنی مقدم با شکست آرژانتین برای دومین بار به دیدار نهایی قهرمانی جهان صعود کردند. این دیدار هفتمین بازی ملی‌پوشان جوان کشورمان در منامه بود که سه بر یک مقابل آرژانتین به پیروزی رسیدند تا حریف ایتالیا در دیدار نهایی شوند. تیم ملی والیبال نتیجه ست نخست دیدار با آرژانتین را ۲۵ بر ۲۳ واگذار کرد، اما در ست‌های دوم تا چهارم با نمایشی زیبای موفق به شکست این تیم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۰ شد تا با هفت برد متوالی فینالیست شود. در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های بلغارستان و ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند که ایتالیا با شکست سه بر یک بلغارستان برای ششمین بار به فینال این رقابت‌ها صعود کرد. بدین ترتیب قهرمان سال ۲۰۲۱ (ایتالیا) و قهرمان سال ۲۰۱۹ (ایران) از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه فردا (یکشنبه ۲۵ تیر) برای کسب مقام قهرمانی سال ۲۰۲۳ به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این مسابقه در حالی برگزار خواهد شد که تیم ملی جوانان ایران با هفت برد متوالی و تیم ایتالیا با ۶ برد و یک شکست مقابل برزیل در مرحله مقدماتی حریف ایران شده است.

منبع: ایرنا

دلار به کانال ۴۸ هزار برگشت

قیمت دلار در بازار غیررسمی از اواخر خردادماه که در کانال ۴۸ هزار تومان داشت به کانال‌های ۴۹ و ۵۰ هزار تومان رسیده بود اما پس از ثبات چند هفته‌ای، امروز مجددا شاهد کاهش قیمت دلار بودیم. تا زمان تنظیم این گزارش، قیمت دلار در بازار غیررسمی از ۴۹ هزار تومان پایین‌تر آمد و در سایت‌های نرخ‌گذاری به حدود ۴۸۸۰۰ تومان رسیده است. سیاست بانک مرکزی در دوره ریاست محمدرضا فرزین، تثبیت نرخ ارز بوده و در ماه‌های اخیر شاهد تداوم ثبات نرخ ارز بوده‌ایم.

منبع: ایرنا

ترکیه عراق را بمباران کرد

رسانه های عراقی گزارش دادند که رشته کوه های «متین» در استان دهوک در شمال این کشور، هدف بمباران گسترده ارتش ترکیه قرار گرفته است. این رسانه ها تاکنون خبری از خسارات و تلفات احتمالی این اقدام ترکیه منتشر نکرده اند. ترکیه چند روز پیش منطقه «العمادیه» استان دهوک عراق را هدف حملات هوایی خود قرار داده بود .ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند. حملات ترکیه به شمال عراق در حالی صورت می‌گیرد که بغداد بارها این اقدام را مصداق اشغالگری ترکیه خوانده است و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

منبع: ایرنا

بازیگر پایتخت درگذشت

خسرو امیرصادقی، بازیگر و تهیه کننده سینما و تلویزیون در سن ۶۵ سالگی درگذشت. امیرصادقی متولد سال ۱۳۳۷ بود و از سال ۱۳۵۷ وارد عرصه سینما شد. او تهیه کنندگی فیلم‌های سینمایی پسر تهرانی، بله برون و کلید ازدواج را برعهده داشته است. امیر صادقی در فیلم‌های سینمایی مسافران مهتاب، رانده شده، میرزا کوچک خان، سهراب و... نیز نقش آفرینی داشته است. یکی از آخرین فعالیت‌های وی بازی در سریال پایتخت۶ بود.

منبع: خبرنگاران جوان

اعتصاب ایتالیا و بلژیک را فلج کرد

اعتصاب کارکنان فرودگاه و خطوط هوایی در ایتالیا و بلژیک صدها پرواز را لغو و هزاران مسافر را در اوج فصل گردشگری در اروپا سرگردان کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که هزار پرواز داخلی و خارجی ایتالیا در نتیجه اعتصاب خدمه زمینی لغو شده است. ۱۲۰ پرواز دیگر که قرار بود از فرودگاه «شارلوا» بلژیک خارج و وارد شوند نیز در روزهای شنبه و یکشنبه لغو شدند. به گزارش گاردین، کارگران اعتصابی شامل خلبانان، مهمانداران هواپیما، حمل کنندگان چمدان و پرسنل فرودگاه هستند و دلیل لغو پروازها کناره گیری خلبانان شرکت «رایان ایر» به خاطر شرایط کاری عنوان شده است. اعتصاب کارکنان ایتالیایی ۲۵۰ هزار مسافر را در یکی از برترین نقاط توریستی جهان سرگردان کرده است. ماتئو سالوینی، وزیر حمل‌ونقل ایتالیا از اعتصاب‌کنندگان خواست از «عقل سلیم» خود استفاده کنند و «به میلیون‌ها کارگر و گردشگر دیگر آسیب نرسانند».لغو پروازها در میانه موج گرمای بی‌سابقه در اروپا رخ می‌دهد. سرویس ملی هواشناسی ایتالیا گرمای شدید امسال تابستان را «یکی از شدیدترین موج‌های گرمای تمام دوران» نامیده است. گفته می‌شود دمای هوای رم در روزهای اخیر حداقل ۴۰ درجه خواهد بود. برای جزایر سیسیل و ساردینیا نیز حداقل دمای ۴۸ درجه پیش‌بینی شده است.

منبع: خبرنگاران جوان

خاندوزی خبر خوش داد

وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد که به زودی شاهد اتفاقات خوب بین ایران و چین در حوزه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خواهیم بود.سید احسان خاندوزی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و چین را پس از ۴ سال‌ونیم برگزار کردیم. توافقات سفر آقای رئیس‌جمهور به پروژه‌های کاملا مشخص تبدیل شد. با فضای سازنده کمیسیون، بزودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خواهیم بود.

منبع: ایسنا

آرامش به پتروشیمی برگشت

با ورود به هنگام تعزیرات حکومتی، جلوی افزایش قیمت محصولات پتروشیمی گرفته‌شده و ثبات نسبی در بازار عرضه محصولات پلیمری و پتروشیمی ایجاد شده است.احمد اصانلو در گزارشی به وزیر دادگستری در خصوص پیگیری مأموریت ویژه ریاست جمهوری برای ثبات بازار محصولات پتروشیمی، گفت: مدیران عامل پنج شرکت بزرگ محصولات پلیمری و پتروشیمی که حدود ۸۵ درصد نیاز کشور به این محصولات را تأمین می‌کنند به تعزیرات حکومتی احضار و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از اثرگذاری اقدامات تعزیرات حکومتی بر ثبات بازار محصولات پلیمری و پتروشیمی در یک هفته اخیر خبر داد و افزود: با انجام مذاکره و تماس‌های متعدد و جلب همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، نرخ ارز برای محاسبه خوراک و محصولات شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی به قیمت قبلی بازگشت. اصانلو همچنین با اشاره به تشکیل جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، معاونین مرتبط وزارت صمت، شرکت بورس کالای ایران، مسئولان اتاق‌های تعاون ایران و بازرگانی و دبیر صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، مهم‌ترین مصوبه این جلسه را حذف واسطه‌گری و افزایش سطح عرضه مواد پتروشیمی و پلیمری در بورس عنوان کرد. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: سازمان حمایت و شرکت بورس کالای ایران بایستی ضمن شناسایی شرکت‌های صوری و غیرفعال، به قطع سهمیه این شرکت‌ها اقدام و متخلفان را به تعزیرات حکومتی معرفی کنند. اصانلو گفت: طبق این مصوبات، معاونت امور صنایع وزارت صمت باید به ظرفیت سنجی، تخصیص و راستی آزمایی واحدهای تولیدی اقدام و نتیجه را به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کند. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به برگزاری جلسات با دستگاه‌های نظارتی و یادآوری تکالیف این مراجع در قیمت‌گذاری و نظارت، هرگونه افزایش قیمت محصولات پتروشیمی را بدون توجیه و مغایر با سیاست‌های دولت اعلام کرد. اصانلو، مهم‌ترین علل افزایش قیمت محصولات پلیمری و پتروشیمی را عرضه نکردن مکفی محصولات پلیمری پتروشیمی در بورس کالای ایران در مقایسه با تقاضای داخل کشور، وجود شرکت‌های صوری و غیرفعال در امر تولید اقلام پایین‌دستی، نامناسب بودن میزان سهمیه دریافتی مواد پلیمری و پتروشیمی واحدهای تولیدی و افزایش نرخ ارز دانست. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرد: در صورت اجرای دقیق و قانونمند مصوبات مذکور، شاهد ثبات قطعی در بازار محصولات پتروشیمی خواهیم بود.

منبع: ایسنا

جنین از بمب ضد خودروی زرهی رونمایی کرد

تیپ وابسته به گردان های شهید عزالدین قسام در شهر جنین از بمب جدید ضد خودروهای زرهی خود رونمایی کرد.تیپ وابسته به گردان های شهید عزالدین قسام در شهر جنین شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار ویدئویی از بمب ضد خودروهای زرهی رونمایی کرد. این بمب جدید که در یورش اخیر نظامیان صهیونیست به شهر و اردوگاه جنین مورد استفاده قرار گرفته است «شواظ ۱» نامگذاری شده است. طبق این گزارش، این بمب از قدرت تخریب بالایی برخوردار است. مهندسان مقاومت فلسطین به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا تعداد قابل توجهی از این بمب‌ها و نمونه توسعه یافته آن را برای مقابله با تجاوزات و اشغالگری صهیونیست‌ها تولید کنند.

منبع: ایسنا

وزیر دفاع انگلیس از انتخابات انصراف داد

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با تایمز اعلام کرد در انتخابات بعدی پارلمان این کشور شرکت نخواهد کرد. تایمز نوشت، زمانی که ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس، کابینه خود را ترمیم کند بن والاس نیز از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. والاس همچنین گفت بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس، هیچ برنامه ای برای بازگشت به عرصه سیاست ندارد.

منبع: تسنیم

دوربین‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی جمع شد

گروهی از جوانان لبنانی دوربین‌های جاسوسی که ارتش رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین اشغالی نصب کرده بود، را از جا کندند. رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که جوانان لبنانی از دکل نصب شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه مرزی میان اراضی اشغالی و لبنان بالا رفته و دوربین‌های جاسوسی کارگذاشته شده بر روی آن را جمع کردند. بر اساس گزارش این رسانه‌ها، جوانان لبنانی بعد از جمع‌آوری دوربین‌ها، آن‌ها را با خود به داخل خاک لبنان برده‌اند. جوانان لبنانی همچنین پرچم رژیم صهیونیستی را از بالای این دکل جاسوسی پایین آوردند و پرچم‌های لبنان و حزب الله را جایگزین پرچم این رژیم کردند.

منبع: تسنیم

تلفن نظامیان صهیونیست هک شد

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای که در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کرد، خبر داد، مبارزین این جنبش موفق شدند، در جریان جنگ بنیان مرصوص که سال گذشته به وقوع پیوست به پایگاه داده‌های رژیم صهیونیستی دسترسی و شماره تلفن هزاران نظامی صهیونیستی را به دست آورد. سرایا القدس تاکید کرد: ارسال پیامک به نظامیان صهیونیست تاثیرات روانی شدیدی بر صهیونیست‌ها وارد داشته وبه آنها نشان داد که ساختار مقاومت تحولات فن آورانه گسترده‌ای داشته است. در ادامه این خبر آمده است، سرایا القدس در جریان این جنگ برای بیش از 400 هزار نظامی صهیونیست پیام‌های هشدار دهنده‌ای به زبان‌های عربی و عبری ارسال کرد و در آن به تمامی صهیونیست‌ها گوشزد کرد، رهبری احمق تان، شما را به سوی هلاک پیش می‌برد، آنچه که در غزه انتظار شما را می‌کشد چیزی جز اسارت و مرگ حتمی نیست.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha