چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نایین

حوزه/ امام جمعه نایین گفت: نشانه‌های پیروزی در ۸ سال دفاع مقدس این است که ملت ایران عظمت توانایی‌های خودش را متوجه شد و امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و قدرت ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های تاریخ معاصر، به ویژه در کشور ایران است که نشان‌دهنده حماسه باشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی و بخشی از هویت دینی و غیر قابل انکار مردم غیور ایران است.

وی افزود: این رویداد با وجود خسارت‌های مادی فراوانی که داشت و تعداد زیادی از بهترین جوانان‌های این مرز و بوم را به شهادت رساند، از درس ایستادگی، ایثار، مقاومت، عزت و استقلال، پر شده است.

حجت الاسلام مطهرخو تصریح کرد: دفاع مقدس چراغ راهنمایی برای آیندگان و مدیران آینده این کشور و برای همه جای دنیا و برای آزادی خواهان جهان است.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: ما در این جنگ نابرابر که در برابر همه قدرت‌های مطرح دنیا قرار گرفتیم، با رهبری الهی و نفوذ کلمه حضرت امام خمینی(ره) و معنویت و اطاعت پذیری از ولایت و شهادت طلبی جوانان عزیزمان پیروز شدیم.

وی با اشاره به اینکه در این جنگ هم انقلاب و هم جمهوری اسلامی حفظ شد و هم یک وجب از خاک این مملکت به دست بیگانه نیفتاد، گفت: نشانه‌های این پیروزی این است که ملت ایران عظمت توانایی‌های خودش را متوجه شد، کشور از حمله قلدران دنیا آزاد و ایمن گشت، مرزهای معنوی جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا گسترش پیدا کرد و امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و قدرت ایستاده است.

حجت الاسلام مطهرخو ادامه داد: نمونه این اقتدار را در سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل دیدیم که از قرآن دفاع می‌کند، از سردار دل‌ها حاج قاسم به عنوان مبارزه کننده با تروریست دفاع می‌کند، از مظلومیت‌های مردم و از حق کشی‌های آمریکا علیه مردم ایران دفاع می‌کند و همان جا خواستار محاکمه فردی می‌شود که زمانی نفر اول کشور آمریکا بوده، این یعنی اقتدار و عزت پس ما در جنگ پیروز شدیم.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: علت پیروزی ما در جنگ این است که خدا خواست و اراده خداوند بر این قرار گرفت که ملت ایران را عزیز و سربلند کند و چون به بیگانگان اعتماد نکردیم و از کثرت دشمنان نترسیدیم و همچنین به دلیل اینکه خانواده‌ها، پدران، مادران و همسران شهدا ایثار کردند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، گفت: این جنگ، گنج است و این گنج و زیبایی‌های آن و ابعاد مختلفش باید بهره‌برداری و شناسانده شود و همچنین نیاز به حفاظت و مراقبت دارد، در واقع هر چیز با ارزشی را باید حفاظت کرد و از دست و دید دزدان به دور قرار داد.

حجت الاسلام مطهرخو تصریح کرد: امروز دشمن در این جنگ‌های ترکیبی علیه ملت ایران، دنبال این است که دفاع مقدس را تحریف کند و این جنگ را یک حرکت رسمی از سوی حاکمیت جمهوری اسلامی ایران جلوه دهد.

امام جمعه نایین ادامه داد: اینکه این جنگ بین ایران و عراق نبوده و بین عرب و فارس بوده، اینکه جنگ عقلانی اداره نمی‌شد و فرماندهان با دعا و توسل و احساسات جوانان این کشور را از بین بردند و امروز خودشان بر مسند نشستند، اینکه برخی از جنگ ۸ ساله پشیمان شده‌اند، روایت‌سازی از مشکلات معیشتی جانبازان و نارضایتی برخی خانواده‌های شهدا، القای تحمیل هزینه‌های زیاد برای کشور به‌خاطر جنگ طلبی امام(ره)، اختلاف افکنی بین نیروهای مسلح کشور و استفاده از نوجوانان در جنگ در مقابله با دشمن، از جمله شبهات دشمنان برای خدشه‌دار کردن ذهن جوانان در مورد دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: همه این شبهات جواب داشته و نیاز به تبیین دارد و بهترین فرصت همین ایام دفاع مقدس است، ارتشی‌ها، سپاهی‌ها و بسیجی‌ها همه در کنار هم این حرکت بزرگ را آفریدند و نمونه آن فتح خرمشهر و خرمشهرها است.

حجت الاسلام مطهرخو اظهار کرد: به لطف الهی روز به روز در حال پیشرفت و حرکت به سمت قله‌ها هستیم و این حرکات دشمن نباید ذره‌ای در اراده و حرکت ما خلل ایجاد کند.

امام جمعه نایین تصریح کرد: رمز پیروزی ما اطاعت محض از ولی فقیه است، اگر روزی که ایشان امر فرمودند باید اقتصاد از نفت جدا شود یا فرمودند من به مذاکرات آمریکا خوشبین نیستم و یا اینکه باید به خودکفایی گندم برسیم، دولت‌های پیشین به فکر آینده ملت بودند و به این فرامین عمل می‌کردند، امروز در رابطه با اقتصاد این مشکلات را نداشتیم و امیدواریم این دولت دستورات ولی امر مسلمین که بر زمین مانده را جامع عمل بپوشاند.

وی افزود: راهبرد قوی شدن، کلید حل بسیاری از مشکلات است، هر جا قوی شدیم مسائل کشور حل شده، همینطور که در حوزه دفاعی قوی شدیم و هیچ کس جرأت چپ نگاه کردن به کشور را ندارد، باید در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بصیرتی هم قوی شویم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha