دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه چهاربرج

حوزه/ امام جمعه چهاربرج گفت: محل تأمین نیرو در دفاع مقدس پادگانها، هیئات، مساجد، حوزه، دانشگاه، مدارس و جریان‌های مردمی بودند و وجود هزاران شهید دانش آموز، دانشجو و طلبه نشان می‌دهد که مساجد، منابر و گویندگان ما، همه در خدمت این حرکت عظیم قرار داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه آفرینی‌های دلیرمردان و رزمندگان اسلام است که در هشت سال جنگ تحمیلی حماسه‌ها آفریدند.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، افزود: بیانات حضرت آقا در این دیدار برای ما تذکر و یادآوری بود و همواره باید در سرلوحه کارهای ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان، واژه دفاع و دفاع مقدس را تبیین کردند، گفت: اگر این زوایا و ابعاد مختلف دفاع مبنی بر اینکه دفاع از چه، مقابل چه کسی، به وسیله چه کسانی و اینکه آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود، تبیین و تحلیل شود، عظمت کار ایران اسلامی در این دفاع بهتر مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: در کنار نیروهای نظامی اعم از ارتش، سپاه و نیروهای بسیج مردمی، وجود یک نفس مسیحایی به همه اینها روحیه، انگیزه و حرکت می‌داد و آن وجود یک مرد الهی بود، امام امت هم از دانش و فکر و تجربه و پختگی دارا بودند و هم از روحی زلال و صفای معنوی، لذا نفسش تأثیر داشت.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری، یادآور شد: صبغه دینی جنگ هم بی‌نظیر بود و خطوط مقدّم جبهه‌ ما، محراب عبادت بود.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: اینکه نیمه شب یک جوانی، یک فرمانده یا غیر فرمانده، یک گروهان یا یک گردانی بنشیند و اشک بریزند و عبادت و گریه کنند را در کجای دنیا، کدام جنگ، کدام درگیری نظامی می‌توان مشاهده کرد؟ و این نشان از بُعد معنوی و صبغه دینی در جنگ ما دارد.

وی با بیان اینکه شوق شهادت، توسّل، توجّه به خدای متعال، آرزوی شهادت در رزمندگان اسلام موج می‌زد، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به ابا عبدالله الحسین(ع) اقتدا کرده بودند و از مکتب عاشورا و امام حسین(ع) درس گرفته بودند.

حجت الاسلام جلالی، با اشاره به اینکه محل تأمین نیرو در هشت سال دفاع مقدس نیز خاص بود، گفت: محل تأمین نیرو در دفاع مقدس پادگانها، هیئات، مساجد، حوزه، دانشگاه، مدارس و جریان‌های مردمی بودند و وجود هزاران شهید دانش آموز، دانشجو و طلبه نشان می‌دهد که مساجد، منابر و گویندگان ما، همه در خدمت این حرکت عظیم قرار داشتند.

وی در ادامه به سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و یادآور شد: حرکتی که رئیس جمهور قبل از سفر انجام داد را باید به آن توجه کرد، دیدار با رهبر معظم انقلاب قبل از ترک تهران بود، این منش نشان از مشخص بودن خطوط اصلی و انقلابی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دارد.

امام جمعه چهاربرج، با اشاره به سخنرانی و دیدارهای رئیس‌جمهور با تعدادی از سران کشورهای شرکت‌کننده در مجمع عمومی، تصریح کرد: رئیس جمهور در این سفر با دست پر و ده‌ها برگ برنده در زمینه‌های مختلف در نیویورک حضور پیدا کرد و از موضع عزت و قدرت سخنرانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اعتراف غرب به شکست پروژه منزوی ساختن ایران، عضویت ایران در سازمان همکاری‌شانگهای، دعوت از ایران برای عضویت در گروه بریکس، پایان یافتن دیپلماسی التماسی، بی‌اثرشدن تحریم بر صنعت پتروشیمی ایران، لغو انتصاب بازرسان آژانس در ایران، دستاوردهای بی‌سابقه در حوزه هسته‌ای و شکست پروژه اغتشاشات و ناامن‌سازی ایران از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم است.

حجت الاسلام جلالی هم چنین با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و سالروز به امامت رسیدن امام مهدی(عج)، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه ما در عصر غیبت، انتظار امام(عج) است و معرفت اهداف امام و آثار ولایت امام، دلبستگی و دلدادگی به این اهداف و تحقق آثار امام، امیدوار بودن به محقق شدن عدل، حیات طیبه، نور، رفاه، امنیت، علم، کمالِ عقل در عالم، صبر و بردباری از دیگر وظایف ما در عصر غیبت می‌باشد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha