جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 1082760
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
نماز عید فطر شهرستان نایین

حوزه/ یکی از ائمه جمعه اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب بارها مطرح کرده‌اند که مشکلات را با یک حرکت عادی نمی‌توان برطرف کرد و حل مشکلات کشور نیاز به حرکت فوق العاده و جهادی دارد

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین امروز در خطبه‌های نماز عید فطر، با تأکید بر اینکه یکی از مسائل مهمی که مسئولین باید توجه بیشتر به آن داشته باشند، پیگیری گفتمان و مطالبات رهبری است، اظهار داشت: چندین سال است به مناسبت‌های مختلف مقام معظم رهبری به عنوان راهبر امت، دولت و مردم را به کارهای شایسته هدایت می‌کنند، اما خیلی از مطالبات ایشان محقق نمی‌شود.

وی افزود: در فرمایشات نوروزی رهبری، کلمه مهم "تحول" وجود دارد که ایشان تحول در همه ساختارهای کشور از جمله ساختار فرهنگی، قانونگذاری و اجرایی را مطالبه کردند.

حجت‌الاسلام مطهرخو تصریح کرد: تحول به معنای این است که ریشه مشکلات را باید پیدا کرده و آنان را از بین ببریم و نقاط قوت را تقویت کرده و به سمت جلو حرکت کنیم، نه تحولی که دشمنان علیه اصل نظام مطرح می‌کنند.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: رهبر جامعه بارها مطرح کرده‌اند که مشکلات را با یک حرکت عادی نمی‌توان برطرف کرد و حل مشکلات نیاز به حرکت فوق العاده و جهادی دارد.

وی ادامه داد: ما مشکلات زیادی داریم که بسیاری از آن‌ها به مدیریت داخلی برمی‌گردد و یک درصدی مربوط به مسائلی است که دشمنان ایجاد کرده‌اند که می‌طلبد مسئولین در راه تحول، به معنای واقعی حرکت جدی‌تر انجام دهند.

حجت‌الاسلام مطهرخو با اشاره به اینکه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، برای تحول باید کارهای اساسی انجام داد، بیان کرد: در نظام اداری باید کاغذبازی‌ها و رفت و برگشت‌های زائد و مقدرات مضر را حذف کنیم، در مسائل اقتصادی نیز باید مدیریت و فعالیت اقتصادی مورد نیاز مردم را به خود مردم بسپاریم و دولت تصدی‌گری را کم کرده و به جای آن نظارت را زیاد کند، همچنین باید وابستگی اقتصاد کشور را از نفت جدا کنیم.

امام جمعه نایین، با تأکید بر اینکه علاج تحریم‌ها قطع وابستگی به دلار است، افزود: در بحث مهار تورم، باید به رشد اقتصادی سریع و مستمر دست پیدا کنیم تا افزایش تولید اتفاق بیفتد که این افزایش تولید دست مردم است، ولی دولت باید راه آن را باز کند و موانع تولید را برطرف نماید.

وی افزایش تجارت خارجی برای کمتر شدن گرفتاری‌های معیشتی مردم را به عنوان تحول دیگر مورد نیاز عنوان کرد و گفت: در بخش قانون‌گذاری گاهی در قانون بودجه سالانه مجلس هزینه‌های قطعی تصویب می‌شود، اما در مقابل درآمدهای غیر قطعی وجود دارد و همین باعث کسری بودجه و افزایش تورم می‌شود، دولت و مجلس باید بودجه را طوری ببینند که ناظر بر عملکرد واقعی باشد.

حجت‌الاسلام مطهرخو تصریح کرد: در مسئله آموزشی باید در دانشگاه، دبیرستان و حتی دبستان آموزش‌ها عمقی و کاربردی باشد و در مسئله آسیب‌های اجتماعی نیز مثل اعتیاد یا مسائل خانواده همانند جمعیت و موضوع حجاب، باید تحول واقعی اتفاق بیفتد.

امام جمعه نایین با بیان اینکه عادت‌های غلط در زندگی‌ها مثل اسراف در انرژی، با توصیه حل نمی‌شود، گفت: تجمل گرایی، عدم استفاده از تولیدات داخلی، عدم گذشت نسبت به یکدیگر و اسراف، از موارد سبک غلط زندگی مردم است که باید برای تحول آن فکر اساسی کرد.

حجت‌الاسلام مطهرخو عنوان کرد: مومن در عید فطر به سمت فطرت خودش برمی‌گردد، چرا که در ماه رمضان زنگار گناه از فطرت انسان پاک شده است.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند که صبح روز عید فطر منادی ندا می‌دهد ای مومنین به سوی جایزه‌های خود بشتابید که این جایزه توفیق تزکیه نفس است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha