شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام جمعه شهرستان نایین

حوزه/ امام جمعه نایین با اشاره به کشف حجاب ها، بیان کرد: دشمن تنها به دنبال برداشتن روسری نیست بلکه برهنگی و انقلاب جنسی را می‌خواهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نایین در خطبه های نمازجمعه این شهر اظهار کرد: مسئله فلسطین به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام از سال ۱۳۴۱ مدنظر و مورد تأکید امام خمینی(ره) بود که آزادی سرزمین‌های اشغال شده فلسطین صرفاً آزادی سرزمین‌های اسلامی نیست. امام(ره) فلسطین را مظلوم می‌دانستند و دفاع از مظلوم را وظیفه انقلاب اسلامی اعلام کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب سفارت رژیم صهیونیستی در ایران را به سفارت فلسطین تبدیل کرد و هر ساله از مسئله فلسطین غافل نشده و به کمک برای تحقق آرمان فلسطین هزینه داده است و هنوز هم این آرمان امام(ره) وجود دارد.

مطهرخو تصریح کرد: شاید در روز ۱۶ مرداد سال ۵۸ که امام(ره) یک پیام کوتاه به مسلمانان جهان صادر کردند کمتر کسی تصور می‌کرد که این قضیه جهانی و ماندگار بشود، حقیقت این است که از برکت نفس قدسی امام عزیز که این امر را صادر کردند، برکات زیادی نصیب و روزی جهان شد.

خطیب نماز جمعه نایین خاطرنشان کرد: مردمی سازی روز جهانی قدس، تبدیل شدن روز قدس به یک مسئله اسلامی و انسانی، جلوگیری از فراموشی مسئله فلسطین، زنده نگه داشتن شعله مقاومت، جلوگیری از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونسیتی و وحدت نیروهای مقاومت حول محور قدس از برکات پیام تاریخی امام است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب روش مشخص، دموکراتیک و بدون خشونت را برای حل مسئله فلسطین ارائه کردند که در سازمان ملل هم ثبت شده است، افزود: در این طرح فلسطینی‌های بومی اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی در یک همه پرسی عمومی خودشان سرنوشت فلسطین را مشخص می‌کنند و پس از بازگشت آوارگان نظام برآمده از اراده مردم بومی فلسطین برپا شده و خودشان برای مهاجران یهودی تصمیم می‌گیرند.

مطهرخو در خصوص بی‌حجابی‌هایی که بعد از اغتشاشات رخ داده است، بیان کرد: این اتفاق علاوه بر اینکه یک تهدید برای سلامت و امنیت اجتماعی، زیست عفیفانه و هویت ملی و دینی و انقلابی ما است، در عین حال یک فرصت بزرگی برای جامعه به وجود آورده است. انسجام فعالیت‌های ایجابی جبهه انقلاب، تبدیل مسئله به نقطه وفاق آحاد مسئولین و مردم، درک عظمت نعمت حجاب، طرح مسئله هویت زن مسلمان در جوامع بین‌المللی، کشف نقاط ضعف در کارهای فرهنگی و شناخت بیشتر ترفندها و نقاط قوت دشمن از فرصت‌های به وجود آمده در این مسئله است.

وی حرکت به سمت متولی دار شدن مسئله حجاب و تقویت عقلانیت در جبهه انقلاب و سامان گرفتن فعالیت‌های خودجوش را از دیگر فرصت‌های پیش آمده در مسئله حجاب عنوان کرد و گفت: بخش عظیمی از نیروهای فکری و اجتماعی از بین مردم، نخبگان و مسئولین و عموم متدین، درگیر مسئله عفاف و حجاب شده است و همه مردم متوجه شده‌اند که دشمن تنها به دنبال برداشتن روسری نیست بلکه برهنگی و انقلاب جنسی را می‌خواهد.

مطهرخو ادامه داد: دشمن با این مسئله به دنبال تفرقه بین مسلمانان است که باید در مواجهه با این موضوع خیلی هوشیارانه و با دقت عمل کنیم و سعی مردم در جذب حداکثری و دفع حداقلی باشد و نباید با منکر و کارهای خلاف شرع و اخلاق با قضیه حجاب مواجهه بشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha