پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1078606
۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین

حوزه/ یکی از ائمه جمعه استان اصفهان گفت: شعارهای اقتصادی سال مثل یک جورچین به یکدیگر مرتبط هستند یعنی باید در کنار هم قرار بگیرند تا آن اتفاق خوب در اقتصاد رخ دهد، یعنی مهار تورم با اقتصاد مقاومتی و جهش تولید گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین، با اشاره به دوازدهم فروردین‌ماه، روز جمهوری اسلامی، اظهار داشت: امام خمینی(ره) ۱۲ فروردین را به نخستین روز حکومت الله، از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ما می‌دانند و ملت ما باید این روز را زنده نگه دارند، روزی که مردم، جمهوری اسلامی یعنی یک نظام مردمی و الهی را برای این کشور انتخاب کردند.

وی افزود: روزی که پایه‌های ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخ بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خدا است، به جای آن نشست، عید اسلامی و جهانی و روز تاریخی برای بشریت است.

حجت‌الاسلام مطهرخو تصریح کرد: این روز در واقع مکمل ۲۲ بهمن و عصاره مبارزات چندین ساله مردم ایران است، این روز امتداد دارد و این انقلاب زنده است و ادامه دارد که امتداد آن، روزی است که به زودی ۱۲ فروردین را به عنوان تولد تمدن اسلامی جشن می‌گیریم، تمدنی که با نفی حتمی و جدی تفکر لیبرالی در اداره دولت‌ها و نفی جامعه و سبک زندگی غیر دینی همراه است.

خطیب نماز جمعه نایین، با اشاره به شعار سال، بیان کرد: ۱۶ سال است که مقام معظم رهبری بر اساس نگاه حکیمانه، شعار اقتصادی را برای نام‌گذاری سال انتخاب می‌کنند، اما گاهی در این سال‌ها به نصب بنر و سرتیتر نامه‌نگاری‌ها از سمت برخی ارگان‌ها بسنده شد و اقداماتی که می‌بایست باید رشد تولید و کاهش تورم و ایجاد زندگی آبرومند برای مردم صورت گیرد، اتفاق نیفتاده، که علتش تفکر بعضی دولت‌ها و دولتمردان بوده است.

وی ادامه داد: این شعارها مثل یک جورچین به یکدیگر مرتبط هستند، یعنی باید در کنار هم قرار بگیرند تا آن اتفاق خوب در اقتصاد رخ دهد، یعنی مهار تورم با اقتصاد مقاومتی و جهش تولید گره خورده است.

حجت‌الاسلام مطهرخو تصریح کرد: مسئولین باید جدی و با تکیه بر سیاست‌های درون زا و برونگرای اقتصاد مقاومتی وضعیت اقتصادی کشور را سر و سامان دهند، مقابله با فساد و مفسدین اقتصادی جدی‌تر از قبل صورت بگیرد و صنعت‌گران و کارآفرینان برای افزایش نرخ تولید در کشور و کاهش تورم کمک کنند.

وی افزود: تحقق شعار سال، مدیریت جهادی و بسیجی و کار مخلصانه و شبانه روزی می‌طلبد و همان‌طور که با این روحیه دوران سخت دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم، این دوران را هم توسط مسئولین و مردم می‌توانیم پشت سر بگذاریم.

امام جمعه نایین، ضمن تشکر از مسئولین بابت فراهم کردن مقدمات برای مسافرین نورزی، گفت: سوال من از مسئولین این است که ما در شهر میرزای نایینی شاهد غلبه حال و هوای ماه مبارک رمضان بودیم یا شاهد حال و هوای نوروزی، متأسفانه سراسر شهر تا همین مکان مقدس امامزاده به رستوران تبدیل شده است، مسئولین باید برنامه‌ریزی دقیق‌تر داشته باشند و مصلحت اندیشی‌های اداری و سیاسی را بر مصالح خدا و دین غالب نکنند، که این خواسته ما و مردم است.

حجت‌الاسلام مطهرخو، با اشاره به اینکه در قضیه حجاب، مردم، مسئولان و علما مسئولیت دارند، خاطرنشان کرد: مردم نباید بی‌خیال و بی‌تفاوت باشند تا زمانی که نهی از منکر فراگیر نشود، این فساد بدتر خواهد شد، مومن کسی است که ایمانش تعهدآور باشد، نمی‌شود بگوییم مومن هستیم و نهی از منکر را انجام ندهیم.

امام جمعه نایین بیان کرد: بعضی زمان‌ها جای نهی از منکر نیست، به خانمی که با پوشش نیم‌بند آمده و جامعه را لجن مال می‌کند چه می‌توان گفت، اینجا باید نیروی انتظامی وارد شود و نباید مماشات کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha