جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زر

حوزه / امام جمعه کاشان خواستار نظارت بر رعایت حجاب در اماکن تاریخی شد و تصریح کرد: دشمن با ترویج فرهنگ بی‌حجابی به دنبال از بین بردن نهاد خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم (عج)، ضمن گرامی داشت سالروز ۱۲ فروردین، سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: مردم با حضور ۹۸ درصدی در همه پرسی ۱۲ فروردین کنگره‌های ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوت را فرو ریختند و نظامی را به‌وجود آوردند که علاوه بر جمهوریت، پایه‌های آن بر اساس اسلام بنا شد.

امام جمعه کاشان، ۱۲ فروردین را یکی از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی دانست و گفت: از نظر ملی ۱۲ فروردین برای ملت عظیم الشأن ایران روز عید می‌باشد.

وی به مشکل بدحجابی در جامعه اشاره و با بیان اینکه دشمن با ترویج فرهنگ بی‌حجابی به دنبال از بین بردن نهاد خانواده است، اظهار کرد: در جریان اغتشاشات دشمنان با فریب برخی از فرزندانمان، آنها را ناخواسته وادار به توهین به مقدسات کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به نقش خواهران مومنه و محجبه در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و ضمن قدردانی از پلیس، ستاد احیای امربه معروف، سپاه، بسیج و دیگر مجموعه‌های فعال در عرصه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در اماکن تاریخی و مذهبی کاشان از طریق اجرای تذکر لسانی، کتبی و اعمال قانون، بیان کرد: از اقدام نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی در پلمپ اماکن تاریخی که در آنها کشف حجاب شده بود حمایت می‌کنیم.

وی ضمن گرامی داشت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، یادآور شد: این بانوی بزرگ اسلام به مادر یتیمان و درماندگان معروف هستند؛ به جهت ایثار و فداکاری که در حق پیامبراکرم(ص) کردند نیز مصداق بارز ام المومنین می‌باشند.

امام جمعه کاشان، به ادب حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: وقتی که ابوطالب عقد حضرت خدیجه(س) را خواندند، پیامبراکرم(ص) حاضر شدند تا از منزل بیرون بروند که حضرت خدیجه(س) به پیامبر گرامی اسلام فرمودند، به سوی منزل خودتان بیایید، خانه من خانه شما است، یا محمد من کنیز شما هستم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha