سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
قائینی

حوزه / امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه حجاب پوششی برای حفظ کرامت انسانی است، گفت: حجاب و عفاف تنها مربوط به بانوان نیست و مردان نیز باید آن را رعایت کنند، چرا که تمایل انسان‌ها به ارزشمندی و کرامت از بدیهیات و موضوعی فطری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی امام جمعه موقت همدان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، تقوا را راه نجات انسان در دنیا و آخرت دانست و اظهار داشت: از سفارشات حضرت امیر(ع) به مردم، رعایت تقوا، اطاعت از خدا و نافرمانی از غیر خدا بوده است.

امام جمعه موقت همدان، با بیان اینکه تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تهذیب نفس، طهارت روحی و دوری از کدورت‌ها است، گفت: ماه مبارک رمضان، زمان تمرین این مهم است در تمام طول سال برای رضای خدا، به فکر یکدیگر باشیم.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) تمام زندگی خود در راه اسلام و آرمان پیامبر گرامی اسلام(ص) صرف کرد و الگویی مناسب برای بانوان در راه دفاع از دین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی، با تأکید بر اینکه مسئولان برای تحقق شعار سال، با تمام وجود وارد میدان شوند، اظهار کرد: مهار تورم و رشد تولید، صرفا مربوط به مسائل اقتصادی نیست و لازم است تا از مفاسد و ناهنجاری‌های اخلاقی و دینی هم جلوگیری کنیم.

وی افزود: باید مقابل کارشکنی‌ها، بداخلاقی‌ها و بی‌منطقی‌ها ایستادگی کنیم و اجازه حرکت و فعالیت به افرادی که به دنبال این نقشه‌های شوم هستند را ندهیم.

امام جمعه موقت همدان، در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته همدان، با بیان اینکه حجاب پوششی برای حفظ کرامت انسانی، گفت: حجاب و عفاف تنها مربوط به بانوان نیست و مردان نیز باید آن را رعایت کنند، چرا که تمایل انسان‌ها به ارزشمندی و کرامت از بدیهیات و موضوعی فطری است.

وی افزود: از آنجایی که باید انسان حریم خود و دیگر موجودات را در نظام خلقت حفظ کند، پس همه باید باید عفیف و با حیا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی، با بیان اینکه طبق آیات و روایات، بانوان گوهر تابناک جهان خلقت هستند، یادآور شد: این امانت بزرگ خدا بر روی زمین، نباید خود را به چاه رذالت و تاریکی‌های هوس‌های عده‌ای بیندازد.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، نیازمند برنامه‌ریزی، هماهنگی و عمل در چارچوب ضوابط اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از طریق رفتار همراه با ملایمت و نرمی در تذکر به افراد غافل و بیان منطق و استدلال در گفتار می‌تواند مثمر ثمر باشد و این مهم باید مد نظر دلسوزان در مواجهه با بدحجابی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha