سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امین میرزایی امام جمعه دمق

حوزه / یکی از ائمه جمعه همدان با بیان اینکه اقتصاد ضعیف، نقطه‌ ضعف و زمینه‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است، گفت: اقتصاد قوی، نقطه‌ قوت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام امین علی میرزایی امام جمعه دمق ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: اقتصاد قوی، نقطه‌ قوت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ضعیف، نقطه‌ ضعف و زمینه‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است، گفت: استقلال اقتصادی، ضمن آنکه عزت و امنیت ملی را تأمین می‌کند و اعتماد به نفْس ملی را بالا می‌برد، اقتصاد کشور را هم در مقابل تکانه‌هایی که از بیرون تحمیل می‌شود یا در داخل به وجود می‌آید، حراست و حفظ می‌کند.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه در فهم معنای آرمان استقلال اقتصادی، افراط و تفریط‌های بسیاری صورت گرفته است، یادآور شد: عده‌ای قائل به انزوای اقتصادی شده و هر نوع تعامل با سایر کشورها را منفی می‌دانند، در مقابل، برخی توسعه را در گرو مقاومت نکردن در برابر نیروهای جهانی‌سازی اقتصادی معرفی می‌کنند و از اساس با استقلال اقتصادی مخالف هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید در معادلات اقتصادی دنیا و مبادلات جهانی، وزنه‌ای باشیم تا دیگر کشورها نتوانند به آسانی ما را کنار بگذارند یا محاصره کنند، خاطرنشان کرد: راه تقویت اقتصاد مستقل، تولید انبوه و با کیفیت است که اشتغال پایدار، کاهش بیکاری، رونق صادرات و فراهم شدن درآمد ارزی برای کشور را به دنبال دارد و نرخ تورم را نیز کاهش خواهد داد.

امام جمعه دمق افزود: محکم کردن پایه‌های اقتصادی، به‌وسیله رشد و تقویت تولید، رقم می‌خورد و محقق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در مقابل دشمنانی که امروز دومینوی سقوط آنها هر روز سرعت می‌گیرد باید قوی بود، اظهار کرد: افرادی که غرب را مهد تمدن و آزادی می‌دانند، چرا امروز در مقابل حرکات سردمداران فرانسه با مردم و زنان فرانسوی سکوت کرده‌اند و صحبتی از حقوق بشر و حقوق بانوان را مطرح نمی‌کنند.

حجت الاسلام میرزایی همچنین در خطبه اول با بیان اینکه دین مبین اسلام در عین توجه دادن انسان به آخرت، به زندگی دنیایی انسان نیز توجه دارد، یادآور شد: دین اسلام، مسلمانان را به عدم افراط و تفریط در زمینه زندگی دنیوی فراخوانده و به یک زندگی معتدل و خوب دعوت کرده است.

وی تصریح کرد: وقتی انسان زمام نفس خود را در دست گرفت، بر او لازم است که حقوق جسمانی خود را نیز بشناسد و از زیبایی‌های زندگی که خداوند برای او حلال کرده که شامل تمام لذات و مظاهر زندگی است، بهره ببرد و بی‌تفاوت نباشد.

امام جمعه دمق، با بیان اینکه نظر اسلام این است که با ابزارهای ترقی در زندگی دنیایی به سعادت نهایی، تأمین رفاه ابدی در آخرت دست پیدا کنیم، گفت: زیبایی غیر از تجمل است و زیبایی در اسلام جایگاه مثبتی دارد، به عنوان مثال، اسلام نظافت را نوعی زیبایی می‌داند و به آن سفارش می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha