جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / شورای اداری شهرستان همدان

حوزه / امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه برخی از رفتارهایی که گاه در جامعه رخ می‌دهد را هیچ کس نمی‌پسندد، گفت:  هیچ انسان عاقلی توهین و جسارت به یک نفر دیگر را تأیید نمی‌کند، چرا که این اقدامات افراطی و خلاف شرع و حرام شرعی است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان همدان، با تبریک آغازسال نو و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: باید از زحمات و خدمات دستگاه‌های اجرایی مخصوصا در حوزه تسهیل سفرهای نوروزی تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه مسؤلیت پذیری در هر حکومتی قواعدی دارد، اما در حکومت اسلامی تعهدات بیشتری مطرح شده است، گفت: نظام اسلامی و میزهایی که امروز به دست ما رسیده، محصول خون هزاران شهید و خون دل خوردن‌های هزاران مادر و همسر شهید است و لذا باید نسبت به این امانت الهی مراقب باشیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه از این امانت الهی که مردم اعتماد کردند و به دست ما سپردند، باید با تمام وجود مراقبت کنیم، خاطرنشان کرد: امروز باید نسبت به آنچه در قانون تعریف شده، به درستی عمل کنیم و بدانیم که اگر خدای نکرده از این مهم غافل شویم نه تنها در قیامت که در دنیا و آخرت مورد لعن الهی قرار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه در عرصه انتخاب‌ها، هم در زمان پذیرش و هم در ادامه‌ باید صلاحیت مدیر مد نظر باشد، گفت: همان طور که در زمان انتخاب و قبول مسئولیت باید فرد دارای ویژگی‌ها، تخصص، صلاحیت و کارآمدی باشد، در طول دوران خدمت نیز باید این موارد مد نظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه اگر فردی انسان خوبی باشد، صرفا مدیر خوبی نیست، اظهار کرد: فرد مدیر باید نسبت به رفع مشکلات جدی باشد و دغدغه رفع مشکلات و مسائل اقتصادی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی، اگر مدیری احساس کند فردی بهتر از او وجود دارد، خود شخصا باید این فرد را معرفی کند، گفت: نباید فراموش کنیم که روزی در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشیم و مورد قضاوت قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه، قبول مسئولیت کاری بسیار سخت است، یادآور شد: خدمت به مردم تنها به مسائل اقتصادی خلاصه نمی‌شود و بخشی از مشکلات با تصمیمات همین جمع به راحتی قابل رفع است.

وی، با بیان اینکه رفع همه مشکلات اقتصادی نیز در دست ما نمی‌باشد، گفت: لازم است تا از اقدام فرماندار همدان در رفع مشکل ترافیک تقدیر کنیم و این موضوع نشان داد که خیلی از مشکلات در استان و شهر همدان با همت و وحدت مدیران قابل حل است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، در ادامه با اشاره به لزوم حرکت در مسیر تحقق شعار سال، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هر سال در نامگذاری‌ها مسائل را به صورت کلی مطرح می‌کردند اما امسال با عنوان مهار تورم، به صورت تخصصی در این عرصه ورود کردند.

وی با تأکید بر اینکه شاخص موفقیت مسئولان و دولت در پایان سال، میزان موفقیت آنها در تحقق شعار سال می‌باشد، یادآور شد: سال گذشته در عرصه توسعه شرکت‌های دانش بنیان موفقیت نسبی به دست آمد و جای تقدیر دارد، اما شاخص امسال قابل اندازه گیری‌تر است و مردم در کوچه و خیابان آن را به خوبی احساس می‌کنند.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: دولت در کارهای کلان عملکرد خوبی داشته اما باید همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، این فعالیت‌ها در سطح زندگی مردم خود را نشان دهد و زندگی روزمره مردم تأمین شود.

وی با تأکید بر اینکه با همت همگانی و کمک‌ به یکدیگر باید به معنای واقعی کلمه برای کنترل و کاهش تورم تلاش کنیم، یادآور شد: حمایت از سرمایه دار و تولید کننده باید به صورت واقعی در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، همچنین با تأکید بر اینکه برای حل مشکل مسکن، باید به صورت جدی جلسات برگزار شود و این مشکل برطرف شود، گفت: در روایت آمده است که مسئولان در روز به کار مردم برسند و شب‌ها جلسه برگزار کنند.

وی با بیان اینکه رفع این مشکل همت مدیران استان را می‌طلبد و ربطی به تحریم و قیمت ارز ندارد، خاطرنشان کرد: دغدغه‌مندی تنها در این عرصه کافی نیست و باید هر چه زودتر این مشکل را که مردم با آن روبرو هستند، برطرف کنیم.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه این روزها از خداوند توفیق خدمت به مردم را بخواهیم، یادآور شد: کسی نباید فکر کند اگر در کاری موفق شد، به علت توانایی و کاربلدی خودش بوده، بلکه عنایت الهی و توجهات خداوند است، به بیان دیگر همان طور که گفته شده، اگر هر کار مهمی را که شروع می‌کنیم، بدون بسم الله و توجه به خداوند باشد، آن کار ابتر و ‌ناقص خواهد بود.

وی با بیان اینکه در عرصه امر به معروف و نهی از منکر باید مراقب باشیم که جامعه دچار دو قطبی نشود، اظهار کرد: همه مردم شهروندان ما و هم‌شهری‌های ما هستند و تفاوتی در این بین وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تاکید براینکه اگر می‌خواهیم مشکلات حل شود، باید به قانون حجاب و عفاف عمل شود، گفت: در این حوزه نیازمند انجام کار فرهنگی هستیم و کار فرهنگی نیز همان است که در دستگاه‌ها باید به آن پرداخته شود.

وی، با تقدیر از دغدغه‌مندی شخص وزیر کشور در این عرصه، گفت: آنچه در این بین ضروریست آن است که همه، چه مسئولان و چه شهروندان، باید به رعایت قانون ملتزم باشند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه برخی از رفتارهایی که گاه در جامعه رخ می‌دهد را هیچ کس نمی‌پسندد، اظهار کرد: هیچ انسان عاقلی توهین و جسارت به یک نفر دیگر را تأیید نمی‌کند، چرا که این اقدامات افراطی و خلاف شرع و حرام شرعی است.

وی، با بیان اینکه دشمن تنها هدفش حجاب نیست، گفت: یکی از وظایف امروز، حفظ بنیان خانواده و مراقبت از انحرافات در جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha