جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
البرز

حوزه/ امام جمعه ماهدشت گفت: مهار تورم و رشد تولید، خطاب اولش مسئولین است باید اهتمام جدی داشته باشند و در راس کارهای خودشان قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت در خطبه‌های این هفته نمازجمعه، ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: سعی کنیم در این مسیر نورانی ثابت قدم باشیم و این فضیلت‌ها را در زندگی و جامعه خود جاری و ساری کنیم.

امام جمعه ماهدشت، با اشاره به یکی از فضیلت‌های این ماه، تصریح کرد: یکی از بالاترین امتیازات ماه مبارک رمضان، مسئله نزول قرآن است و در مورد قرآن هم که هزاران برجستگی در آن وجود دارد و خیلی بیش از اینها که عقل ما و فهم ما قادر به درک آنها نیست، در میان همه‌ اینها هدایت قرآنی را مطرح می‌کند: شَهرُ رَمَضانَ الَّذی اُنزِلَ فیهِ القُرءانُ هُدًی لِلنّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الهُدی وَ الفُرقان، فلذا هدایت قرآنی در میان موضوعات‌ مربوط به قرآن شأن بالایی دارد، حتی خود قرآن نیز با مسئله‌ی هدایت آغاز می‌شود.

وی افزود: در جاهای متعدّدی از قرآن، سخن از هدایت آمده است و راهنمایی‌ها و دستگیری‌های قرآن هم مخصوص یک گروه خاصّی نیست، مخاطب قرآن، همه بشریت است، و ادعای قرآن این است که می‌خواهد همه‌ بشریت را به صراط مستقیم هدایت کند.

حجت الاسلام رادمرد، با اشاره به در پیش بودن ۱۲ فروردین، گفت: ۱۲ فروردین‌ماه، روز جمهوری اسلامی است، روزی که به‌فاصله کوتاهی نظامی که در سر کار می‌خواهد بیاید خود را به همه پرسی می‌گذارد که در تاریخ سابقه نداشته است و ۹۸ و دو دهم درصد به آن رإی آری دادند.

وی افزود: این یک مسئله مهم است که باید نسبت به آن توجه کرد، تفاوت نگاه اسلام و حکومت اسلام به مردم با مکاتب غربی است که مدعی دمکراسی و مردم سالاری هستند، ظاهر و پوسته‌شان این است، اما باطن آنها ضد مردمی است، در حالی که اساس انقلاب ما بر اساس کلمه توحید است و یک وجه سلبی دارد "لا اله" که در ۲۲ بهمن رخ داد و نفی طواغیت شد و یک وجه ایجابی هم دارد "الا الله" که در ۱۲ فروردین انجام گرفت و توجه به اسلام و حکومت اسلامی در آن روز اتفاق افتاد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ماهدشت با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، در سال جدید، شعاری را انتخاب کردند که اگر به آن توجه شود و مانند شعارهای سال‌های گذشته خصوصا دهه ۹۰ که مورد گله خود حضرت آقا هم بوده، نباشد، امیدواریم اتفاقات خوبی در کشور رخ دهد.

وی تصریح کرد: مهار تورم و رشد تولید، خطاب اولش مسئولین است که باید اهتمام جدی داشته باشند و در رأس کارهای خودشان قرار دهند، دشمن اهمیت مسأله اقتصاد را درک کرده و سال‌هاست توان خود را بر ضربه زدن به این بخش مهم متمرکز کرده و از ابزارهای مختلفی هم مثل تحریم و تلاش برای محدودسازی روابط اقتصادی ایران با کشورهای همسایه، استفاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این جنگ سنگین اقتصادی، وزارت خزانه‌داری آمریکا به مکانی برای رصد و اعمال اقدامات محدودکننده اقتصادی، کارشکنی‌های مالی و هجمه‌های تحریمی علیه ملت ایران تبدیل شده است و دشمنان کشور به‌خصوص آمریکایی‌ها، در این سال‌ها تلاش کرده‌اند با تمرکز بیشتر بر حربه‌های اقتصادی به کشور و انقلاب ضربه بزنند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این عرصه در دی ماه سال ۹۷ فرمودند: «مسئولین به مسأله معیشت مردم یک اهتمام ویژه مصروف کنند، امروز مهم‌ترین کار و اولویت این است، چون دشمن روی این متمرکز است، معیشت طبقات ضعیف، مشکلاتی که برای طبقات ضعیف در امر معیشت پیش می‌آید، جزو اساسی‌ترین کارها است، برای مسئولان کشور، و عمدتا مسئولان دولتی، این مهم‌ترین کارها است».

حجت الاسلام رادمرد با بیان اینکه خطاب دوم هم مردم بودند، اظهار کرد: در بررسی نقاط ضعفی که داریم از جمله اسراف که فرمودند ما مردم مسرفی هستیم، مسئله‌ای است که اسلام هم به‌شدت با آن مخالفت کرده که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

وی از مشکلات دیگر در بین مردم را تجمّل‌گرایی افراطی دانست و خاطرنشان کرد: یک عده‌ای در تجمل‌گرایی مسابقه راه انداخته‌اند، باید خودتان را از این مسابقه خارج کنید، این یکی از عیوب کار ما است. یکی دیگر از عیوب ما نیز این است که درباره‌ تولیدات داخلی تعصّب نداریم، چرا به این کارگر ایرانی کمک نمی‌کنید؟ این جنس داخلی را کارگر ایرانی ساخته، وقتی شما نخریدید، آن کارگر بیکار می‌شود.

خطیب نماز جمعه ماهدشت، به بیانیه اخیر وزارت کشور اشاره کرد و گفت: وزرات کشور اخیرا در خصوص بی‌حجابی‌ها بیانیه‌ای صادر کرده که اولا تقدیر و تشکر می‌کنیم از این اقدام، اما سوال این است که چرا اینقدر دیر، بعد از این همه زمان گذشته و از دست رفته، ثانیا چرا اینقدر منفعلانه؟ توصیه کردن دیگران به کار و ایجاد فضای گفت‌وگوی مثبت در امر حجاب کافی نیست، برای گفتمان سازی هم کار فرهنگی لازم است، هم قانون و هم اراده برای اجرای قانون، در میان این سه نکته ما فقط قانون داریم، کار فرهنگی که تعطیل است که ۳۰ و چند دستگاه عریض و طویل و حقوق بگیر و پول بیت المال در دست، اما بیکار و کم کار، اراده‌ای هم برای اجرای قانون عفاف و حجاب دیده نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: موضوع ترافیکی مثل بستن کمربند ایمنی را خواستید به فرهنگ تبدیل کنید، با تمام توان کار فرهنگی کردید از انیمیشن سازی و کار با کودک در مدارس تحت عنوان همیار پلیس و شخصیت دادن که اگر در مسیر دانش آموزی همیار پلیس بود و با تذکر او اعمال قانون می‌کردید، پس می‌شود کار کرد اگر اراده‌ای باشد و صرف بیانیه دادن با آنقدر ملاحظه که به جایی بر نخورد که موفق نمی‌شویم.

وی تصریح کرد: حداقل انتظار از وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، این است که دستگاه‌ها را به خط و پاسخگو کند، برای فرهنگ سازی و اجرایی کردن قانون، پای اجرای کار هم محکم بایستد و رصد و نظارت داشته باشد، اما آنچه به‌دست مردم است امر به معروف و نهی از منکر است، نگوئیم تاثیر ندارد، با اصولش وارد میدان شوید و خدا نتیجه اقدام و اخلاص را به انسان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha