جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه علمیه خراسان عزم خود را در مسیر نقش‌آفرینی برای برداشتن «گام دوم انقلاب» و تحقق «آرمان‌های انقلاب ۵۷» اعلام می‌دارد و دعوت می‌نماید تا با همدلی و همفکری، دولت مردمی سیزدهم را در «مهار تورم و رشد تولید» یاری نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خیاط در پیامی به مناسبت روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: حوزه علمیه خراسان عزم خود را در مسیر نقش‌آفرینی برای برداشتن «گام دوم انقلاب» و تحقق «آرمان‌های انقلاب ۵۷» اعلام می‌دارد و دعوت می‌نماید تا با همدلی و همفکری، دولت مردمی سیزدهم را در «مهار تورم و رشد تولید» یاری نماییم.

متن پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به این شرح است:

باسمه تعالی
رویداد تاریخ‌ساز ۱۲ فروردین‌ماه ۱۳۵۸ روز استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی و به تعبیر امام راحل‌قدس‌سره‌الشریف، «روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت ایران»، برای تحقق دو شعار راهبردی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و «نه‌شرقی، نه‌غربی، جمهوری اسلامی» است.

در این همه‌پرسی، مردم ایران به دعوت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، به پای صندوق‌های رأی رفتند و به پیوند جمهوریت و اسلامیت که از ابداعات امام خمینی‌(ره) بود، رأی «آری» دادند.

این انتخاب، سرآغاز عصری نوین، نه‌فقط برای ایران اسلامی، بلکه برای دنیای اسلام، در تجربه یک الگوی سیاسی-اجتماعی متفاوت با آنچه در گذشته تجربه شده بود، محسوب می‌شود، شناخت این پدیده مبارک و شناخت آفت‌هایی که ممکن است بر سر راه آن باشد، طبیعتاً از وظایف و مسئولیت حوزه‌های علمیه و همه نخبگان و صاحب‌نظران، در استمرار حرکت رهبر فقید انقلاب اسلامی است.

اکنون، با سپری‌شدن ۴۴ سال از این روز سرنوشت‌ساز، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی‌(مدظله‌العالی)، به درخت تناوری تبدیل شده است که به تعبیر ایشان: «حتی تصور کَندن آن نیز امکان‌پذیر نیست»؛ ریشه‌های این درخت تناور با شکل‌گیری و تقویت جبهه مقاومت از شرق مدیترانه تا آسیای شرقی، مستحکم‌تر از هر زمان دیگری است و در برابر جنگ‌های ترکیبی و شناختی نظام سلطه، مقاوم‌تر و پر استقامت‌تر از همیشه ایستادگی خواهد کرد.

حوزه علمیه خراسان به عنوان دومین حوزه علمیه جهان تشیع، ضمن تکریم و تبریک یوم‌الله تاریخ‌ساز ۱۲ فروردین، عزم خود را در مسیر نقش‌آفرینی برای برداشتن «گام دوم انقلاب» و تحقق «آرمان‌های انقلاب ۵۷» اعلام می‌دارد و به سهم خود از همه آحاد مردم و فضلای حوزه و دانشگاه دعوت می‌نماید تا با همدلی و همفکری، دولت مردمی سیزدهم را در «مهار تورم و رشد تولید» یاری نماییم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha