یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خدری

حوزه/ امام جمعه چغادک گفت: ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی قطعاً از حجاب به عنوان یک ارزش متعالی، عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امام جمعه چغادک در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه(س)، تمام وجود خود را خرج پیشرفت اسلام و حمایت از پیامبر گرامی خدا کرد و با مقاومت و از خودگذشتگی، الگوی بزرگ زن و مرد مسلمان برای همیشه تاریخ شد.

امام جمعه چغادک، با اشاره به بیانیه وزارت کشور پیرامون مساله عفاف و حجاب، گفت: ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، قطعاً از حجاب به عنوان یک ارزش متعالی، عقب‌نشینی نخواهد کرد.

حجت الاسلام خدری گفت: وزارت کشور در بیانیه‌ای اعلام کرده که نظام اسلامی از حجاب عقب نشینی نمی‌کند و با مظاهر بی‌حجابی و کشف حجاب برخورد می‌شود، ما هم تشکر می‌کنیم و هم از برنامه‌ریزی عقلانی و روشمند برای مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: هیچ تمدن و مکتب و آیینی به اندازه اسلام برای زن ارزش و اهمیت و حرمت قائل نشده است، نه در تمدن یونان باستان، نه تمدن روم باستان، نه حجاز قبل از اسلام و نه اروپای مسیحی تا تمدن امروزی غرب، هیچکدام به اندازه دین الهی اسلام مقام زن را ارزش و حرمت ننهاده است، حتی در غرب امروز که ادعای عقلانیت و حقوق بشر آن گوش فلک را کر کرده است، برای حقوق زن ارزش چندانی قائل نیستند و ظلم‌های فراوانی به زن می‌شود.

حجت الاسلام خدری گفت: فرهنگ و تمدن غربی به زن بیشتر به عنوان یک کالا نگاه می‌کند و نقش زن بیشتر در جهت ارضای جنسی مردان خلاصه می‌شود، ولی اسلام نسبت به‌ زن دیدگاه دیگری دارد، در صدر اسلام، زنان در ترویج اندیشه اسلامی و پیاده کردن عملی آن سهم بالایی داشته‌اند و زنان در پرتو فرهنگ اسلامی، زیباترین جلوه‌های شجاعت و از خودگذشتگی و ثبات و صبر و مقاومت را از خود نشان داده‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر یادآور شد: امروز تمدن غربی با شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» می‌خواهد نظام خانواده را متلاشی کند و زنان و دختران سرزمین ایران اسلامی را به انحطاط و بردگی بکشد، در فتنه‌های اخیر نیز تلاش زیادی کردند تا با این شعار، مملکت ما و نظام ما را نابود کنند ولی با عقلانیت و تدبیر رهبر انقلاب، با هوشیاری مردم و مقاومت زنان و دختران ایران اسلامی، عملیات و پروژه دشمن با شکست سنگینی مواجه شد.

وی ابراز کرد: زنان و دختران ما با دشمن همراهی نکردند و باعث شکست دشمن شدند، البته مظاهری از بی‌حجابی و کشف حجاب در مواردی دیده می‌شود که باید تدبیر شود و با اقناع سازی و هوشیاری و برنامه روشمند مدیریت شود، قطعاً زنان و دختران با حجاب جامعه بسیار بیشتر از افراد فریب خورده‌ای هستند که قدر نعمت حجاب را نمی‌دانند.

حجت الاسلام خدری اظهار کرد: زنان و دختران ایران اسلامی، نقشه دشمنان جهت انحطاط جامعه و کشف حجاب را با شکست سنگین مواجه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha