یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که بدحجابی گناه است گفت: خیلی باید مراقب باشیم گرفتار گناه و معصیت نشویم؛ بدحجابی و بی حجابی گناه است؛ حجاب جزء ضرورت های اسلام است و چیزی نیست که کسی بخواهد آن را به بازی و یا دست کم بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران گفت: ۱۲ فروردین روز تحقق یک ایده و برنامه بزرگی است که ویژه انبیاء الهی بود و تمام انبیاء الهی آمدند تا آنچه شما مردم در ۱۲ فروردین به آن رای دادید آن را محقق کنند و آن دین خدا و اسلام عزیز است.

امام جمعه شهرکرد به دو آیه از قرآن کریم در این رابطه اشاره کرد و گفت: حداقل در دو آیه از قرآن این مهم را میخوانیم که «وَلَقَد بَعَثنا فی کُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» ما پیامبران را فرستادیم تا مردم خدا را عبادت کنند و طواغیت را از اطراف خودشان دور کنند و زیر پرچم طاغوت نباشند و شاهان و مستکبرین حکومت نکنند و مستضعفین زیر پرچم الله جامعه خودشان را اداره کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری عبودیت خدا و اجرای عدالت را دو هدف جمهوری اسلامی دانست و گفت: خداوند متعال در آیه دیگر از قرآن می فرماید «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» ما انبیاء را فرستادیم تا جامعه بر اساس قسط و عدل حرکت کند و جمهوری اسلامی هم این دو هدف را دارد یک، عبودیت خدا، دو اجرای عدالت.

وی با تاکید بر این که تحقق این دو امر مهم بسیار سخت است افزود: اجرای عدالت کار بسیار سختی است و تمام انبیاء الهی هم به دنبال تحقق این معنا بودند ولی آن گونه که می خواستند محقق نشد و فقط درصدی جزئی در بعضی از مقاطع انجام شد ولی جمهوری اسلامی دنبال این هست و به میزان قابل توجهی هم محقق شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: ملت ایران طاغوت را از سر خود رانده و دست طواغیت را کوتاه کرد، البته آن‌ها دست برنداشتند و دشمنی‌های آن ها ادامه دارد اما شما به آن‌ها اجازه نداده‌اید و هر چه جلوتر آمدید دست آن‌ها کوتاه تر شده است، این آثار جمهوری اسلامی است که عبودیت خدا بر عبودیت طاغوت برتری پیدا کرده است و ترجیح داده شده است و عملاً محقق شده است.

وی با اشاره تلاش دولتمردان برای اجرای عدالت، گفت: در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار گذاشته شده است که مانند این اعتبار برای استان‌های پرجمعیت تر گذاشته نمی شود چرا؟ برای اجرای عدالت و جبران عقب ماندگی استان؛ این مصداق بارزی از اجرای عدالت است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: قبل از این که به نماز بیایم با آقای استاندار صحبت کردم که چند درصد از اعتبارات تا حال تخصیص داده شده است گفتند آن مقداری که از سال ۱۴۰۱ بوده ۷۰ درصد تحقق و تخصیص پیدا کرده است.

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به سفر هفته قبل وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی به استان گفت: انصافا کارها و تصمیم های بسیار قابل توجهی در این سفر گرفته شد که آقای مرتضوی به بنده گزارش دادند که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که البته عقب ماندگی ها در استان ما کم نیست، گفت: نگاه عدالت محوری باید در سال های گذشته و دولت های قبل بیشتر مورد توجه قرار می گرفت اما بعضی نگاه های اشرافی متاسفانه جلوی اجرای عدالت را گرفت و سال هایی ما عقب افتادیم و آن گونه که باید استان هایی مثل چهارمحال و بختیاری رشد نکردند اما الحمدلله امروز مورد توجه است.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که نظام جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین با رای ۹۸ درصدی مردم شکل گرفت و آثار و برکات زیادی داشته است، افزود: رمز و راز بقاء این نظام آن است که حقوق رعایت بشود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به ۱۳ فرودین روز طبیعت اشاره کرد و گفت: روز طبیعت امسال در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است و حتماً حریم و حرمت این ماه رعایت شود و دستورات پروردگار متعال مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که بدحجابی گناه است گفت: خیلی باید مراقب باشیم گرفتار گناه و معصیت نشویم؛ بدحجابی و بی حجابی گناه است؛ حجاب جزء ضرورت های اسلام است و چیزی نیست که کسی بخواهد آن را به بازی و یا دست کم بگیرد.

وی با اشاره به بعضی تصورات و نگرش های غلط درباره حجاب گفت: بعضی از خواهران و دخترخانم ها به اهمیت مسئله حجاب توجه ندارند و تصورشان این است که اگر یک مقدار موی سر بیرون باشد یا روسری نداشته باشند مانعی ندارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ارتباط با چگونگی مواجه با بی حجابی ها گفت: خشونت نباید باشد و نهی از منکر درست و عاقلانه و متین و با ظرافت انجام شود و به هیچ وجه برخوردهای خشن در امور نباید باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: بدون شک حجاب جزء ضرورت ها است لذا مراقب باشیم در رفت و آمدها و برنامه های گردشگری و محافل و مهمانی ها رعایت حلال و حرام پروردگار متعال به خوبی صورت بگیرد.

وی به نیمه ماه مبارک رمضان میلاد با حضرت امام مجتبی(ع) و روز اکرام ایتا اشاره کرد و گفت: یکی از ضرورت های جامعه ما همین روحیه خیرمداری و رسیدگی به ایتام و نیازمندان و کمک به آن ها است که در این ایام زیاد بوده و باز هم بیشتر باشد و قوت پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha