یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن به خوبی می‌داند کشور ما در حال عبور از تحریم‌ها و مشکلات است، گفت: در هفته‌های اخیر دشمن بارها به دنبال ایجاد بحران در کشور بود، اما همه مردم کشور دست رد بر سینه دشمن زدند و لذا باید از مردم ایران اسلامی و به‌خصوص جوانان که دشمن را مأیوس کردند تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به آیه ۷۶ سوره نساء، اظهار داشت: در این آیه بر این اصل تأکید شده که عامل پیروزی همیشه تجهیزات و ادوات نیست.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس، آنچه باعث پیروزی و ایستادگی کشور شد، اراده یک ملت برای قیام لله بود.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، فرزندان و جوانان ما اراده کردند تا قیام لله داشته باشند، گفت: جوانان این کشور انقلاب کردند تا آرمان‌ها و ارزش‌های الهی را حفظ و توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه صدور انقلاب به معنای دخالت در دیگر کشور نیست، اظهار کرد: ما به دنبال توسعه دادن این ارزش‌ها در دنیا هستیم و حضور معنوی در این عرصه خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه ایمان و اعتقاد جوانان بالاترین قدرت ماست، خاطرنشان کرد: آنچه می‌تواند در مقابل دشمنان سد ایجاد کند، کسانی هستند که فی سبیل‌الله مجاهدت می‌کنند.

وی به تشریح تفاوت بین نیروهای نظامی جمهوری اسلامی با دیگر کشورها پرداخت و یادآور شد: ارتش دیگر کشورها تنها برای خاک می‌جنگند، اما نیروهای مسلح ما نه تنها برای خاک، بلکه برای خدا، اسلام و ارزش‌الهی می‌جنگند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه ایستادگی ملت ایران در تمامی این سال‌ها در برابر هجمه‌های دشمنان، به علت اراده و عظمت جوانان کشور بوده است، گفت: تجهیزات کشور ما نسبت به قدرت‌های نظامی اول دنیا شاید قابل مقایسه نبوده، اما این ایستادگی جوانان بود که باعث شد دشمن با شکست روبرو شود.

وی به دیگر نکات قابل استخراج از این آیه اشاره کرد و گفت: آن کسانی که در راه طاغوت ایستاده و از آن حمایت می‌کنند، در ظاهر قدرت پوشالی دارند، همانند فرعون که خود را خدا می‌دانست اما آنچه در بازوان یک ملت تولید قدرت می‌کند، قدرت عظمت و اراده حضور در فی سبیل‌الله است که فرعون‌ها را با شکست روبرو می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه در جنگ بدر، تجهیزات و قدرت دشمن قابل مقایسه با لشکر پیامبر(ص) نبود، یادآور شد: با وجود آنکه در این جنگ حتی گاهی از موارد شمشیر هم پیدا نمی‌شد و لشگر پیامبر(ص) چوب در دست می‌گرفتند، اما اولین جنگی که جامعه اسلامی به پیروزی رسید، همین جنگ بدر بود و امروز نیاز به تقویت این روحیه و مولفه در جامعه داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن به مولفه اصلی کشور حمله کرده است، اظهار کرد: در جنگ ‌ترکیبی، دشمن به ذهن و ایمان جوانان و کشور به عنوان مولفه اصلی حمله کرده و لذا باید حقایق به‌خصوص دوران دفاع مقدس را برای ثبت در تاریخ و برای آیندگان به درستی تبیین کنیم.

امام جمعه همدان، در ادامه به سفر رئیس جمهور به نیویورک اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور دو نکته اساسی مرتبط با اهمیت احترام به قرآن و تکریم و توجه به خانواده را در سازمان ملل تأکید داشت که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه باید در این جلسه پس از توهین‌هایی که شده بود، از قرآن دفاع می‌شد، خاطرنشان کرد: زمانی که از قرآنی که پیام آن صلح و کرامت بشر و حفظ خانواده و ترویج عدالت و مبارزه با ظالم است، دفاع می‌کنیم، یعنی از همه این پیام‌ها حمایت و دفاع می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه در سفر امسال رئیس جمهور صدای ما رساتر از سال‌های قبل بود، یادآور شد: هر وقت در کشور وحدت حاکم باشد در عرصه منافع ملی و بین المللی نیز پر قدرت‌تر عمل خواهیم کرد و همانند امسال، اثرات آن را در کشور و در خارج از کشور مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن به خوبی می‌داند کشور ما در حال عبور از تحریم‌ها و مشکلات است، خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر دشمن بارها به دنبال ایجاد بحران در کشور بود، اما همه مردم کشور دست رد بر سینه دشمن زدند و لذا باید از مردم ایران اسلامی و به‌خصوص جوانان که دشمن را مأیوس کردند تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه قدرت نظامی در کنار همراهی مردم باعث خنثی شدن توطئه دشمنان می‌شود، تصریح کرد: البته مسئولان نباید خواسته به حق مردم را فراموش کنند و برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با تمام وجود تلاش کنند.

وی در پایان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس، خواستار مشخص شدن وضعیت مدیریت آموزش و پرورش استان شد و گفت: از وزارت خانه می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر وضعیت مدیریت آموزش و پرورش استان را مشخص کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، ادامه داد: برخی مشکلات و کمبودهایی که در سال تحصیلی جدید با آن روبرو هستیم باید هر چه سریع‌تر برطرف شود و کمبودهایی که در زمینه معلم و زیر ساخت‌ها وجود دارد، باید رفع شود.

وی توجه ویژه به مسأله تربیت و پرورش را از ضرورت‌ها در عرصه آموزش و پرورش خواند و اظهار کرد: در مدارس تنها حرف آموزش نیست و این انتظار از دولت وجود دارد که در مسائل پرورشی و تربیتی نیز همت بیشتری داشته باشد، البته تحقق این مسئله همراهی همه مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha