دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید علیرضا ادیانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: یقینا یکی از ابزارهای مناسب برای نورانی کردن ذهن ها و دل ها همین هیئت ها، مداحی ها و روضه خواندن هاست و در واقع باید جامعه مداحان، محرم را به واسطه خواندن مقتل ها و روضه ها وسیله معرفت مخاطبان خود نمایید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور امروز در نشست تخصصی، معرفتی، توجیهی مداحان و ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) انتظامی کشور اظهار داشت: شهدا آقایان عالمند، شهدای کربلا آقایان شهدای این عالمند و امام حسین(ع) هم سید الشهدای تمام شهدای عالم است و اولین کسی که برای امام حسین(ع) روضه خوانده است، شخص نبی مکرم اسلام (ص) است و بالاترین مقتلی که امام معصوم(ع) به آن پرداخته در زیارت ناحیه مقدسه توسط امام عصر(ع) است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: یقینا یکی از ابزارهای مناسب برای نورانی کردن ذهن ها و دل ها همین هیئت ها، مداحی ها و روضه خواندن هاست و در واقع باید شما جامعه مداحی، محرم را به واسطه خواندن مقتل ها و روضه ها وسیله معرفت مخاطبان خود نمایید.

وی افزود: مداح اهل بیت(ع) باید مصائب اهل بیت را به درستی و با روح حماسه برای مخاطب خود بیان کند چرا که حماسه یعنی عاشورا و عاشورا یعنی حماسه.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی خاطرنشان کرد: جامعه مداحی در مجموعه انتظامی باید نیازهای واقعی انتظامی را شناسایی و بر اساس آنها مداحی های خود را بسازد. نیاز امروز انتظامی عدالت است، برخورد حکیمانه است و باید مداح انتظامی ارزش هایی که مجموعه انتظامی کشور برای آنها می جنگد و دفاع می کند را در اشعار و روضه های خود تبیین کند و حرارت دل مومنین را با نیازهای اجتماعی امروز و صف بندی و جبهه بندی جامعه و نیازهای واقعی و حقیقی انتظامی ترکیب نماید و شور و شعور را با هم برانگیزد.

جامعه مادحین در ماه محرم معرفت افزایی کنند

جامعه مادحین در ماه محرم معرفت افزایی کنند

جامعه مادحین در ماه محرم معرفت افزایی کنند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha